Findag med finbesök

Vilken fin dag.
Började med några timmar i solen hos hästarna. Ulrica och hennes familj kom ut och lilla bäbis fick klappa på och sitta på Stråla 


Hur gulligt va?!? Va va 
Gulligt!! 
Och glad mamman 😁
Himla fint att träffa Ulrica igen, var ju himlans länge sen alltså.
Dessutom fick Stråla massage och oj vad hon njöt. Så fantastiskt fint. 
Hon passade på att ta sig en liten tupplur också. 

Fått mockat lite i hagen också, har torkat upp ganska bra, skulle väl tyvärr komma mer regn snart. 

Åkte in till stan och drack kaffe. Mycket trevligt faktiskt. Mycket trevligt. 

Och så hem och tillbaka till hästarna, pysslade om Hamrex och lät honom beta, plötsligt var klockan 23 och jag ides inte riktigt rida så vi tog en promenad i skogen bara.
Och så hem och titta på några avsnitt av GoT. 
Jävlart hopplöst med spoilers alltså. Jag fattar inte varför. På sätt och vis Ja men det är ett sånt RÖVIGT beteende.
Låt bara bli. 
Ungefär överallt på nätet och i poddar jag lyssnar på, det är som att försöka ducka myggor på sommaren. 
Hänsyn liksom. 
Och det spelar ingen roll om det inte sägs något stort, jag vill inte ens veta vilka som lever då en ganska stor grej med serien är att dom dödar de man hoppas ska leva med jämna mellanrum, då tappar det en hel del spänning om man vet att den och den lever om fyra säsonger. 

Nåväl, i avsnittet jag såg nyss dödade dom två som fick mig att flämta. 
Tänker inte skriva vilka för jag är inte ett arsel. 

Stråla den lilla rövhästen drog en smit också, kom lös från grimskaftet och gjorde en sån jävla räserspurt så hon grävde långa djupa hål i gräsmattan. 
Matten fick paniken och såg katastrofen i vitögat. 
Tack och LOV så finns det ju gräs nu så hon sprang bara 50 meter och stannade så jag kunde gå och hämta henne. 
När jag satte fast henne så gjorde hon en ny rivstart, bara det att hon inte var lös den gången och inte tog sig nånstans 😒
Skithäst 
Hon blev lite förbannad och drog några varv runt trädet istället innan hon gav upp. 
Lilltösen, pillerfia. Fy vad tråkigt hon har. En vecka till så ska hon iallafall få komma ut och jobba lite vid hand. 
Vi längtar. 




1 kommentar
Ullis

❤ Du verkar ha haft en helt perfekt dag, hela dagen. Vårt besök var verkligen toppen!