Tramsbyxa


Varför måste min häst alltid larva sig när man ska fota henne 😒
Varför är det ingen som har lärt henne att vara normal? 
Va va??
Man försöker ta fina bilder på henne i solen med fina bettet och allt man får är detta. 
👆
Och minen när man säger åt henne att hon är en tramsbyxa 

Älskade djur. 
Gosehäst. Pussgurka. Knasboll. 
Red en liten stund på ridbanan men helvete så stelt och knixigt det var. Som att försöka lotsa runt ett kylskåp med 3 ben.
Nu förstår jag ju stelheten som Anna hittade, den visade sig mycket tydligt på böjt spår. 
Jag har inte dressyrat på ridbanan på flera månader, har inte haft ork eller inspiration och har tyckt att det räckt med ridbana då hopptjejerna rider. 
Men det är ju inte riktigt samma sak som när matten som har knapparna dressyrar, så är det ju.
Så nu får vi försöka dressyra lite mer, nu känner jag mig inspirerad också, våren kommer med livet som vanligt. Livet och lusten. 

Och trots att mitt kylskåp till knasdjur hade sju vänsterben idag så försökte hon så gott hon kunde och är en sån fröjd att sitta på. 


0 kommentarer