Idiot

"Varför haltar min häst?"
"För att den har ont"
"Men den visar inget tecken på smärta"

Hur dum i huvudet får man vara?? 
Det borde fan vara körkort på att få äga djur. 
Ovanstående häst har även artros. Men den har inte ont, nej då. 
Jävla dårar. 

Jag blev riktigt jävla rövsjuk. Med luftrör som drog ihop sig så att jag inte kunde andas, typ alls, tog mig en timme att ge hästarna kvällsmat och sen tog det en halvtimme innan jag kunde andas lite igen. 
Pipigt, väsigt och tungt att andas. Hög feber och hosta. 
Vidrig natt minst sagt, tur ändå att man sover ganska bra med feber. 
Vansinnigt ont i hela kroppen av allt hostande. 
Moa kom förbi med liv i en påse i morse 
Så gudomligt det var att få åt sig andan igen och att inte reta sig på den höga ljudnivån av sina egna andetag. 
Gulle ❤️

Så när jag fick lite luft i lungorna igen och febern gick ner så tog jag mig ut i solen och tittade på mina hästar 

Tittade på när Nora och Emilia red på ridbanan och försökte instruera dom lite i det centrerade tänket, det var väldigt roligt och trots att jag är en riktigt kass instruktör så fick dom hästarna med sig bra och en större förståelse för vad som händer. 
Tex att Stråla faktiskt bara gör exakt som hon blir ombedd att göra, det gäller bara att förstå vad man råkat be om och hur man ska förmedla vad man verkligen ville. 
Ah, kul ändå. Och mysiga mysiga hästar som blev svettiga i värmen trots nästan bara skritt. 

1 kommentar
Johanna

För hälta är ju inte ett tecken på smärta 🙄 herregud....

Svar: Nej, dumma mig som trodde att hälta var det tydligaste tecknet på smärta. Silly me
None None