Kaos

Ja fy fan. Jag stressar ihjäl mig snart.
Terapeuten bah men om du provar ta antdepp kanske livet blir roligare. 
Jag vet inte riktigt hur antdepp ska hjälpa mot skadade djur, trasiga bilar, uppsägning och allmänt jävla kaos. 
Mitt problem är ju inte riktigt att jag kurar ihop mig till en boll och inte orkar nånting. 
Mitt problem är att mitt fucking jävla liv aldrig slutar jävlas så att jag får fajtas varenda jävla dag. Det är mitt problem. 
Jag kan lova att inget positivt tänkande och inga tabletter i världen hjälper mot det. 

Positivt iallafall att Hamrex förhoppningsvis ska vara frisk och igång om två tre månader. 
Men han hatar verkligen att vara konvalecent och mår mycket sämre psykiskt än vad Stråla gjorde. Stråla blev less och uttråkad, Hamrex blir stressad och olycklig. 
Han går inte riktigt att muta med mat heller på samma sätt. Fick Stråla bara mat så var hon ganska nöjd. 
Hamrex skiter i maten och skriker SLÄPP UT MIG! 
Veterinären sa att han skulle få komma ut på lätt skrittmotion för psyket till helgen. 
Bättre att han "motionerar" mer än han borde än att han springer sönder sig ännu mer i hagen.

Stråla är skitnöjd med att få komma ut 
Tycker faktiskt att hon gått ihop lite redan. 
Tänkte premiär rida idag men orkade inte. 

Jobb på sunderbyn nu med brukare som kanske inte finns kvar så länge till. 
Det är tufft att se någon man är så nära efter 6 år behöva ha det så här.
Jävligt tufft. 
Och sedan stress över plötslig uppsägning och vidare arbete och semesterplaner som kanske blir inställda. 
Så jävla stress och kaos. 
Kan måhända vara lite egoistiska tankar  mitt i sorg över ett fruktansvärt livsöde. 
Men arbete måste man ha och semester behöver jag. 
Faktiskt.
Det är väl den stora nackdelen att jobba som personlig assistent. Finns ingen trygghet som anställd.
Nästa vecka ska jag hämta hunden och jag har inte ens hunnit tänka på det. Köpte lite hundgodis idag att ha med på resan. Känns liksom overkligt. Måste leta reda på ett koppel också ju. Ebba hade aldrig koppel så var är dom liksom. 
När jag tänker på det får jag lite panik mitt i glädjen. 
Rädslan över vad som kommer att hända med henne. För något jävulskap kommer att hända. 
Typ vindögd 😁
Galet att jag får träffa henne snart. På riktigt. 

1 kommentar
Johanna

Nä lite piller kan inte lösa uppsägningar, trasiga hästar och strejkande bilar.

Hoppas det går vägen f din brukare så hen får leva och du behålla jobbet.