Färdig

Med Game of thrones 
Alltså. Jag vet inte. Nånstans i s5 tröttnade jag på all död. Och alla idioter. Herregud vilken samling idiotiska män i en och samma serie. 

Även om det är bra att en serie vågar ha ihjäl de man förväntar sig ska leva så blev det till den grad att jag att inte ides engagera mig i nån karaktär. 
Och känslan av jaha när folk dör. Blasé. 
Poängen med att döda de oväntade är väl ändå att det ska vara just oväntat. 
Och att man kanske ska ha nån känsla av att det ska finnas nån människa kvar efter all slakt. 

Den enda karaktären som jag verkligen fastnade för var Cersei. 
Jag förstod henne liksom. Och hon var smart. Smartast av alla i hela serien. 
Den enda karaktären som lite grann fick mig att känna hennes smärta också. 

Sam iofs, goda fina Sam. Klart man gillade honom. 
Och Tyrion och Deanereys såklart och Jon och till viss del Sansa men... 😒 meh. 
Joffrey var intressant och en perfekt castad skådespelare. The Hound, Brienne osv osv, jodå, bra och trevligt men inte mer än så. 
Arya var bara jobbig, så värdelös del med "The girl has no name" . 
Så larvigt. Snark. 

Och riktigt dåligt slut. 
De två sista avsnitten var skit och dom började försöka klämma in humor mitt i allt, som att någon annan tagit över rodret på de två sista jämfört med resten.. 
Meh, igen. 

Alla antecknar ivrigt mina åsikter. 
Jag undrar vad jag ska titta på härnäst. 


2 kommentarer
Ullis

I säsong 5 blev jag less på all död - precis som du också skriver. Så jag har kvar 2,5 säsong då typ men.. aeeeäh.. tror inte det.

Svar: Jag har lite svårt att inte se slutet när man ändå investerat så pass många timmar i något men, tja, jag tycker att man lika gärna kan skita i det.
Allting på slutet blev liksom bara fel och ologiskt.
Neh
None None

Johanna

Tror jag såg 2säsonger innan jag ledsnade...

Svar: S 2 var riktigt tråkigt tycker jag. Sen blev det bättre igen till det slutade i ett totalhaveri.
None None