Semester life

Om man bortser från trötthet och smärta (som visserligen blir läskigt mycket värre hela tiden), diverse febertoppar och skadade hästar så har jag haft en sjukt mysig semester.
Nu blev det dessutom lite sommarväder på slutet. 


Idag har jag och Voffan varit på stan hela dagen och hängt med Ann och sedan med Moa och Jordan. 
Så jäkla mys. 
Och voffan sköter sig utmärkt även då det är mycket goda lukter och mycket folk 


Stråla blev ju halt igen så vi var till kliniken på tisdag. Där konstaterades att hon egentligen inte var halt men kort i steget och trampar inte igenom. 
En liten liten skada på gaffelbandet hittades. Jag trodde att det var gamla skadan som gått upp men nej se, det var en ny. 
Veterinären bedömde skadan 5% och sa att man brukar räkna med en månads läkning per 10%.
Stråla fick stötvåg och så fick vi åka hem med ordinationen att skritta och kyla i två veckor och sedan sätta igång. 
Jag tänkte skritta avsuttet i minst tre veckor. 
Att vara ridskoleponny är dock en lämplig aktivitet för två klantrövar 
Hamrex var så sjukt nöjd över att få vara ridhäst igen. 
Fan på tiden alltså! 

Lite ångest över att semestern snart är slut, jag vet inte riktigt hur jag ska orka jobba. Men det är väl bara att bita ihop. 
Fast jag var nära att ringa läkaren efter att ha feberfrossat i flera timmar utan speciell anledning liksom. 
Internet säger iofs stress som anledning. Jag har ju haft feber utan anledning med jämna mellanrum sen i vinter. Så. Ja. Stressad kan man ju lugnt säga att jag har varit. 
Om inte alla läkare hade varit helt värdelös så kanske det hade varit en vits. 
Men jag vill inte bli sjukskriven så. 

Hm. Nå. Bla bla. Gnäll gnäll. 
Tre ljuvliga semesterdagar kvar ☀️
Värst blir ju att stiga upp tidigt igen. Tvi tusan vad jag avskyr att stiga upp tidigt. 
😴
Voffan har även simmat och höll sedan på att frysa ihjäl 
Jag hade redan lagt märke till att hon blir frusen så fort det kommer lite regn på henne så jag har köpt två jackor på hööks rea. 
Sörlänningar, tsk tsk. 

Ponny!! 
1 kommentar
Johanna

Men Linda det kanske är bättre vara sjukskriven ett tag så du inte går in i väggen...

Svar: Fast jag har verkligen inte råd att vara sjukskriven. Speciellt inte när man aldrig kan vara säker på att ens få betalt av fk förrän det kanske är för sent.
Jävla moment 22.
Plus att jag inte ens pallar att gå till läkare. Kan fundera på det, men inte mer än så.
None None