Blöh

Idag blev jag faktiskt lite frustrerad över att hästarna är dåliga under bästa perioden. Det är ju nu vi ska vara i skogen och träna styrka och kondition och njuta av alla stigar och kliva över pinnar. 
Blev lite stressad över att det fan snart är vinter igen som man ska behöva överleva. Mörker, kyla och slit. 
Fy fan. 
Undrar om jag kan gå i strejk. Vinterstrejk. 
Det ska iallafall bli otroligt skönt att bara ha tre hästar att sköta om. Förhoppningsvis lite billigare också men då är vi till veterinären istället. Gah! 
Pengar. Jävla skitstress över förbannade pengar hela jävla tiden. 
PISS 



Sommarkvällar ❤️ Finaste som finns. 

Har tagit in hö, Ivan har slagit med traktor men sen har jag krattat och skyfflat 
Slitsamt jobb men fy fan så fint. Blev väl inte jättemycket men några hundralappar sparade för en fattiglapp det är nästan så man blir tårögd. 
Det märks att det blev ett bra höår i år, alla bönder i byn har lämnat massor med hö på sina ängar, inte så noga med lite svinn. 
Jag går med min hund och suktar efter det fina höet som får ligga och förgås men jag förstår att det inte är speciellt... Eh.. Lämpligt? Att gå och ta det. 

En som är jätteglad över att få pussa på sin älskling och en som tycker att mjo, men nu räcker det va.. 

Hamrex blir iallafall välgödd gratis just nu 

Och den maten lär räcka hela augusti. Så ett försiktigt yey för det. 
Sen lär han vara i form av en spärrballong, han är på god väg, så då kan han väl leva på kottar och bark en månad tänker jag. 👍 Billigt och bra. 

0 kommentarer