Tipsstunden

Jag kollar inte posten varje dag, orka liksom, det är ju bara skit. Men kollade i lådan imorse när jag kom hem från jobbet och hade fått ett litet paket från Therese med ett litet brev och en liten chokladask och jag blev så glad. Det var ganska precis vad jag behövde efter att känt mig som en värdelös skit hela veckan. 
Så fint 💖 så jag var tvungen att gråta en skvätt. 

Och så tänkte jag på att jag ju fick en liten present av Moa också häromdagen och tänkte att alla kanske inte hatar mig ändå. Samtidigt som jag inte riktigt vet vad jag har gjort för att förtjäna så fina vänner, speciellt som jag själv är fullständigt pisskass på att vara vän. Ungefär alltid men speciellt när jag även mår pisskasst. För mycket med huvudet i sin egen röv liksom.

Mindre trött den här natten tack och lov för det.

På väg hem från jobbet imorse, igår morse? Snurrigt med dagarna. 
Så mötte jag en bil som hade en ensilagebal på släp. Alltså, dom hade bundit fast balen i ett snöre och drog den efter bilen. På marken. 
🤔 Det var den mest udda lösning på att frakta hö som jag har sett och då har jag fraktat hö på många olika kreativa sätt. 
Kändes väl inte som en helt vettig lösning heller. 


Här ska ni få lite tips. Jag förstår att folk inte lyssnar på podd i samma sinnessjuka utsträckning som jag gör och dom flesta poddar jag lyssnar på är väl inte för alla riktigt men ta lite tid till att lyssna på "Dela med dig med Dillner"
Den är så otroligt fin. Så öppen och intressant. Börja lyssna från när Jonas Dillner driver podden utan Pelle det är där den blir bra. Börja på avsnittet som heter vecka 27 och plöj dig sen igenom en skatt av underbara avsnitt. 
Mycket mycket klokskap i den podden och så otroligt starka känslor och intressanta människor. 
Bra mångfald också 👍
Så fin.
Mitt andra tips är "Två härliga tjejer med ädla motiv" 
Det är två komiker (i princip alla poddar jag lyssnar på är det komiker involverade i, jag tror att jag gillar det så mycket för att dom tacklar livet på samma sätt som jag gör ofta, skämta om det som svart och mycket ironi. Samt att jag nog tycker att komiker överlag är lite extra intelligenta 😁) 
Elvira Lander som är från Umeå, sett henne två gånger himla rolig på scenen, samt Clara Kristiansen som är en ny upptäckt för mig och väldigt underhållande. 
Det är också en väldigt öppen podd, dom pratar verkligen om allt. Högt och lågt, svammel och djupt allvar. Väldigt fint när två kvinnor är så öppna och ärliga om hur det faktiskt är att vara människa. Inte kvinna, utan människa med allt vad det innebär. Snor och svett och depression och kåthet och smink och mössor. 

Sen tycker jag även att man ska titta på Nour El Refai "en komisk depression". Speciellt komiskt var det kanske inte, jag grinade massor. 
Lite roligt förstås men mest bra. Den finns bla på cmore. 

Så varsågod, seså iväg och lyssna, titta nu. 









0 kommentarer