Surprise

Man behöver inte följa "smala" konton för att se. 
Trillade över detta på Facebook. 

Kvinna skriver inlägg om att det har varit nära att gå illa då hon körde sin häst från veterinären.

"EFTERLYSNING!

Tisdagen 5/2 kl 16.25 på E18 
4 km innan avfarten till Enköping från Västerås ramlar min häst i släpet efter att mer än 10-15 långtradare dundrat förbi oss i blixthalkan. Det var svart is!!
Jag kunde bara köra 65 km/h
Vi var på väg hem från Strömsholm och min häst hade undersökts pga allvarlig skada vänsterbakben o kunde alltså inte stå på alla 4 ben.

Hon ramlar så tokigt att hon med frambenet får upp framdörren o den går sönder.

Jag är TVUNGEN att stanna på E18! 
Vilket innebär livsfara!
Ni två bilar, Camilla o den äldre kvinna i en blå liten bil, och killen med tatuering i ansiktet o reflexjacka utan Er hade vi inte överlevt där ute!!!

Det tog till kl 17,45  alltså 1h och 15 min innan polis kom till plats men då hade dessa hjältar fått stopp på trafiken o vi hade kunnat öppna i bak för att vända hästen som än en gång ramlar men mirakulöst senare kunde resa sig o vi kunde lasta in henne igen. Ett skrapsår kom vi undan med på hästens framben!

Jag ÄR SÅ TACKSAM till ert mod o civilkurage att NI vågade stanna o hjälpa mig o Ester❤️
Ni riskerade Era liv för oss!
Vi är evigt tacksamma o jag vill komma i kontakt med dessa människor igen för att kunna få TACKA ordentligt!
Camilla du lilla tjej som helt plötsligt när min hästs framben är påväg ut genom framdörren 
Kliver UT i trafiken o skriker 
NU JÄVLAR STANNAR NI! 
Denna lilla tjej får stopp på en långtradare o hela trafiken!
Killen som fick ut både mellanvägg bommar osv så snabbt o effektivt trots att min häst låg i släpet!
Ni är verkligen sanna hjältar❤️

Till Er som kör TUNGTRAFIK,
HÅLL AVSTÅND till ett hästsläp!!!
Vi kör sakta av en anledning!
Hästar är flyktdjur 
Ligg INTE  o tryck oss i arslet o måste ni envisas köra om tänk på att det blir vakuum o ett jävla sug i hela släpet! 
Hästarna står helt oskyddade i en låda!
Alla långtradarechaffisar borde få åka i ett hästsläp när en långtradare kör om! Så fattar ni kanske!

DELA detta inlägg så jag och Ester får tag i Enköpings största hjältar! 
Vi vill gärna TACKA ER❤️"




Det ramlar in en bunt fullständigt empatilösa kommentarer. 
Från... Nämen.. Män!
Vilken överraskning. 

Visst kanske man inte ska köra transport i sånt väglag men det hör liksom inte till. Det handlar om hänsyn, empati och bara allmänt vett. 

Även om man kör helt lagligt så har man dessa förbannade lastbilar upp i röven. För att dom framförs av  människor som ovan som inte kan tänka längre än till det egna. 
Mitt och jag. 

1 kommentar
Therese

Fy sjutton vad jäkla tragiskt. Så fruktansvärt empatilöst.

Svar: Ja, det är så himla obehagligt att tänka att man ska dela vägarna med såna där.
None None