Feministsvin, absolut

Dessa ljuvliga män





Detta har ingenting med mig att göra, bara en man i raden av as som fick mig att bränna några cylindrar just. 
Och  iofs har det med mig att göra, det har med alla att göra. 
Män och deras beteenden. 

Är man inte ett feministsvin i denna världen så är man antingen ett as eller har blivit så skygglappad av samhället och patriarkala strukturer att man inte har möjlighet att se. 
Det är enkelt att slippa se. Men som tidigare sagt, har man en gång kikat fram så kan man inte sluta se. 

I tidningen häromdagen stod det om prostitutionen i Luleå (eller var det Norrbotten?) där någon socialarbetare uttryckte förvåning. 
Vet inte om hen var förvånad över att det finns prostitution eller om det var över att torskarna vill ha så unga flickor som det är möjligt. 
Jag är inte ett dugg förvånad. 
Självklart finns det. 
Överallt där det finns män finns prostitution. Och överallt där det finns män finns det barn som utsätts för övergrepp. Så är det. 

Ta en kik på insta kontot "shit torskar says". 
Män 
As 






2 kommentarer
Johanna

😔

Ullis

Vill inte försvara hemska män men det finns väldigt många kvinnor som också gör vidriga saker när det kommer till utnyttjanden och övergrepp.. Att vara hemsk, vidrig, äcklig, störd osv anser inte jag endast män vara.

Svar: Oj. Den gick rakt över huvudet på dig.
Vart har jag skrivit att det är ENDAST män?
Inte alla män!! Och även kvinnor!!
Ja ja. Suck.
Men 99.999999999999% män och patriarkala strukturer står för allt vider i världen.
None None