Bla

Nu när jag har nytt schema så är jag ledig 6 dagar i rad var tredje vecka, det här var min första sex dagars och kors vad konstigt det känns.
Men så jävla skönt. Har varit ganska risig emellanåt men även kunnat rida ordentligt och så har jag sett film. 
Tre hela filmer har jag sett och det är så mysigt. Vanligtvis så kan jag aldrig se film för antingen så är det för rörigt i huvudet så jag inte pallar fokusera eller så är jag för risig så jag inte orkar titta. 
Men nu har det varit lagom, lungt i huvudet och höll visserligen på att somna under den ena och den andra såg jag uppdelad på två dagar. 
Jag har då sett nya Jumanji en riktig skitfilm men lagom lätt underhållning. 
Solsidan filmen, ganska kass den också och fullständigt förutsägbar men ganska trevligt puttrig och man gillar ju karaktärerna. 
Och så såg jag Kong Skull Island och den gillade jag jättemycket. Tyckte att den var riktigt bra faktiskt. Lite ny take på King Kong och ett bra hallå fucka inte med naturen för fan. 
Förutsägbar förstås men inte värst, lite överraskningar och aldrig tråkig.
Me like. 

Leffe blir bättre och bättre och det är så himla skönt, han puttrar på lös på gården och kommer alltid och välkomnar oss efter ridtur 
Mysgubbe 
Stråla har varit pigg som sjutton på senaste så nu har jag försökt få ur henne lite överskottsenergi, igår var hon lite trött på slutet kände jag. 
Fin fin tjej. 
Mattes bästaste fintös. 

Moa fick paniken idag när vi tog ut både Hamrex och Stråla ur hagen, trots att hon hade Leffe bredvid sig så var hon superstressad och på väg genom tråden flera gånger. Så vi bestämde att försöka släppa ihop alla utom Leffe då med sitt onda ben. 
Det gick inte alls. 
Alltså. Det har pikats massor om att Stråla skulle vara divig och bråka med nya hästen och härja och jag blir faktiskt riktigt less, min häst är ingen dum häst. Och jag sa att hon kommer vara chill, nyfiken och lite sto såklart men hon är fan inte dum. 
Och det var hon inte. Hamrex däremot. Helt galen. 
Stråla var nyfiken på Moa men försökte även hålla undan Skorpan som bara sket i vad Stråla tyckte och skulle fram till Moa men Hamrex gick till anfall. Senast jag sett en sån attack var Rino mot Leffe. Fruktansvärt obehagligt. 
Tack och lov slutade han iallafall när han fått in henne i ett hörn och hon sa ifrån ordentligt. Men usch usch usch vad obehagligt. 
Sen försökte vi ta undan Skorpan och Hamrex och att Stråla och Moa skulle hälsa men då var Moa så otrygg att hon inte vågade och Stråla var bekymrad över vart Skorpan tog vägen. 
Ja jösses då. Man kan verkligen ALDRIG veta med hästar.

Nästa plan är att prova med Leffe och Moa, är ju lite orolig iom att Leffen har ont i benet men han börjar verkligen vara less på att vara instängd och Moa verkar väldigt mild. Man vet ju aldrig som sagt men vi får prova.

Det är alltså Helena som äger Moa ifall jag glömt nämna det. 
Dom ska vara hos oss till sommaren sen flyttar dom till Skellefteå. En stor sorg för, Helena har varit och är den bästa av de bästa. 
Men hon har köpt en himla söt liten häst, väldigt förtjust i hennes personlighet. 
Hoppas att det kommer bli en toppen häst för Helena. 

Strålan hoppar en gång i veckan med nya tjejerna, ibland orkar hon knappt bry sig om att kliva över, ibland hoppar hon lagom och ibland tar hon i från tårna. 
💖
2 kommentarer
Ullis

Rino och Leffe. Kalla kårar. Jag kommer nog aldrig glömma det..

Svar: Nej eller hur. Så hemskt det var.
Kanske för att jag sett det som det här var så hemskt också. Men skillnaden är att jag tror att Rino hade försökt döda Leffe om han fått tag på honom.
Hamrex slutade iallafall när han fått in henne i ett hörn.
None None

Ann

Hu vad läskigt. Hoppas ni hittar nån lösning <3

Tyckte också Skull Island var oväntat bra för att vara en sån film. Skönt också att de inte blev ihop tyckte jag.

Svar: Ja det också Ja. Fantastiskt med en film utan intsant love
None None