Svanar

Man kanske ska förtydliga att jag egentligen inte tycker så, det är mest bitterheten som tuggar.
Att jag blir så jävla less ibland. Less, trött och bitter. 

Fast jag kan även tycka att folk överlag klagar för mycket. Speciellt med det jag får uppleva med mitt jobb och hur fruktansvärda saker folk går igenom. (Kan ju hända att jag lyssnar på en hel del förfärliga tru crime grejer.) 
Flyktingar. 
Osv osv 
Men ibland så är det ju de som gått/går igenom det värsta som klagar allra minst.
Alla har sina bekymmer och smärtor och dom blir ju inte mindre för att någon annan har det värre. Men det kan vara ganska jävla provocerande att gnälla om ont i en axel inför nån som har ont överallt, att gnälla över man har fula möbler inför nån som inte har något hem, att gnälla på hur jobbig ens tonåring är inför någon som har förlorat sitt barn. 
Bara en liten tanke. 

Bästa vårtecknet är här. Jag älskar när svanar, gäss, änder och tranor kommer och hälsar på. 
Speciellt svanar. Jag har någon riktig svaghet för svanar. 

0 kommentarer