Trött

Jag är så trött på "alla får tycka som dom vill"
Vad sägs om Nej. 
Om du har en idiotisk åsikt och är helt immun mot fakta, då får du inte tycka vad du vill. 

Men det är ju vad jag tycker. 

Valresultatet känns mest som en soppa just nu. Jag är väldigt glad att vänsterpartiet och sossarna fick så höga siffror men tycker att det är helt sjukt att borgarna som är fyra partier kanske kan få en stadsminister, ska vi ha en kristdemokrat som stadsminister? Ska det vara på det viset? 
Jag känner att jag nog är för lite insatt men finner det sjukt intressant. 
Men nej vi ska inte ha en kristdemokrat som stadsminister. Herregud. 
Luleå är iallafall rött och det glädjer mig 

Och jag kan inte glädjas åt att 82.4% INTE vill ha sd i riksdagen. För att 17.6% vill det. Och det är exakt 17.6% för många.
Nej, det är är sorgligt och läskigt. 

Jag satt uppe och lyssnade på tal och intervjuer till dom slutade sända i natt. 

Nåväl. Idag har jag iallafall ridit Stråla med fokus på att lyfta benen i skogen. 
Duktig tjej. Red i dressyrsadeln, det var länge sen, jag har känt att jag har blivit för fet för den men intressant var ju att den hjälpte mig till att rida bättre och att jag när jag klev av hade mindre ont än på mycket länge. 
Väldigt intressant. 
Stråla trivdes med den också och kändes riktigt fin. 
Klart, min röv hade gott kunnat vara nån storlek mindre för att den ska kännas optimal, blir lite brytning i kroppen med stora lår och stor röv som inte riktigt får plats. 

Vet faktiskt inte varför hon ser så himla skeptisk ut 😁

Sen tog jag Hamrex till ridbanan, i snöre, han har aldrig varit där och var ganska spänd. 
Började med att bara stress springa och lyssnade inte alls på på mig, slutade med en lyhörd häst som var relativt lugn. 
Duktig kille. 

Längtar till imorgon när jag får hitta på något med hästarna igen, eventuellt blir det en körtur. 



1 kommentar
Tiger

Håller med i allt. Själv är jag trogen Mp:are och väldigt missnöjd över att Mp's själva ideologi inte kommit ut nästan alls med nuvarande språkrör och partiledning, så jag håller HELT med kritiken och självrannsakan de nu får efter valet. Frågor om hur tex vi i Norrland ska (över-)leva och hur de tänker kompensera (dvs grön skatteväxla) ett höjt bensinpris. Mp har landsbyggdspolitik med, men det är bara stan folk hör om och utgår ifrån i deras retorik. Suck. Skärpning.

Regeringsbildningen blir ett mess men jaja, själv har jag haft så mkt ånget INFÖR valet att så fort jag såg att de kvinnohatande rassarna fick under 20 kunde jag andas ut lite.
Läget är ju jävligt men kunde varit värre, hoppas vi stramar upp det som många människor upplever att de sliter med i nästa 4 åren och så får vi ett bättre val med bättre förutsättningar nästa gång.

Älskar att du har fått haft hund igen, att du identifierat känslan av att må riktigt bra på en av era längre prommisar och att det lugnat ned sig i hagen!

Svar: Jag har röstat mp nån gång men tycker just att dom har för svaga lösningar för oss i norr.Lyssnade på podden kvinntervju där hon intervjuade bla en representant från mp men jag blev så irriterad så jag kunde inte lyssna klart.
Synd för jag tycker ju i grunden att miljön är bland det viktigaste vi behöver fokusera på.

Ja nu gäller det att inte tystna och sitta nöjd i fyra år. Snart kommer väl nmr ännu längre och då blir SD dom snälla.
Blah.

Ja det var så himla himla fint.
Stjärnstrålar