Latmask

Jösses vad trött jag varit idag men inte helt konstigt efter helgen.
Släpade mig upp ur sängen halv ett (stackars lilla Nellie Berntsson skulle svimma för det vidrigaste hon vet är lata människor som sover till klockan tio minsann. Tänk om hon hade en aning om vilket privilligerat och lätt liv hon har om det är något hon orkar störa sig på) 
Sen så visade det sig att solen sken fast den inte skulle enligt prognosen, den svikande rackaren. Men jag kände även ett stort behov av att röra på mig också efter helgen och behövde handla lite så jag tog faktiskt cykeln till affären
Mormors gamla trotjänare fick ta mig den milen som blir tur och retur. 
Jag har ofta en tendens till att trampa som en fullblodsidiot med resultat att jag dör efter tio minuter men idag försökte jag trampa lite lagom och tog mig utan större besvär dit och hem. 
Jag är faktiskt inte så lite stolt över att jag orkade trampa uppför hela bodöbacken 💪 den är dryg som fasen men jag är stark. Det är bara min lungor som inte riktigt är med mig nå mer.
Efter våren och sommarens alla sjukdomar så har jag fortfarande svårt med andningen och speciellt om jag blir andfådd och det är väldigt obehagligt att inte kunna andas ordentligt. 

Himla härlig cykeltur iallafall och jag såg bla tre älgar. 

Sen sov jag lite till när jag kom hem. 
😴
Å så har jag kokat hjortronsylt och stekt plättar. 
Överlag en skön dag. 

Hästarna har fått vila men imorgon blir det lite ridning. 

1 kommentar
Linnea

Ta hand in dig😙❤️