Flytta hit och flytta dit

Sjuttsingen vad jag är ridsugen. Idag skulle egentligen tjejerna ha kommit och hoppat men det blev världens ruskväder och när det klarnade upp skulle jag iväg och jobba. Tog en kort sväng med cykeln Stråla och Leffe bara för att Stråla skulle få röra sig lite iallafall och för att Leffe tyckte att det var så lajbans. Skruttgubbe.
Tjejerna kommer imorgon istället så jag får inte rida då heller. Men det är kul att se på också. 

Knasig dynamik i hagen nu. Stråla flyttar på Hamrex och hon måste flytta på honom HELA tiden. Hon jagar honom iallafall inte hela tiden nu men han ska minsann inte stå just där just nu och INTE DÄR HELLER. Så det så!! 
Hamrex flyttar på Leffe, fast inte enligt ovan, Leffe liksom bara viker undan för Hamrex. 
Stråla kan omöjligt flytta på Leffe om han inte vill bli flyttad. Säger Leffe "sluta tramsa" så är det bara sluta tramsa.
Stråla och Leffe kan flytta på Skorpan men hon flyttar sig inte för Hamrex, han försöker ibland men hon säger bara pip och sen är det bra med det. 
Stråla,Leffe och Skorpan delar gladeligen höhög, den enda som delar med Hamrex är Skorpan. 

Det där fattade nog ingen men jag tycker att det är lite intressant. Och Stråla gör mig sååå irriterad. Hon har aldrig betett sig så här larvigt förut. Och att hon inte ger sig. 
Det blir ju bättre men suck. 
Ack den kärleken.... 😒

0 kommentarer