Pesten

Jag blev drabbad av böldpesten som mina stackars insta följare och snokare fick bli ofrivilligt varse.
(kan inte riktigt förstå hur man kan få tre-fyr dubbla mängd tittningar på en story än likes på en bild. Så jäkla jobbigt är det ju inte att dutta till. 
Nåja.) 
Och nu även bloggläsare. Varsågoda. 
Det började som små typ blodblåsor i en klunga på lillfingret, det gjorde fasligt ont och Google kunde inte berätta för mig vad det kunde vara. Svinkoppor var det enda som kom i närheten men det släppte jag ganska fort när de små blåsorna svällde och blev liksom en stor och det gjorde bara mer och mer ont 

När jag sen vaknade i går morse och var tvungen att sjukanmäla mig pga kunde inte använda högerhanden då den smärtade nå överjävligt, hade blivit väldigt svullen och även röd och varm över lederna så fick jag packa mig till hc 
Väl där så var det sammanlagt fem personer som tittade på böldpesten och kliade sig i huvudet, två av dom gnuggade händerna nöjt och och frågade om dom fick klämma på den. 
😁
Kul att man kan roa nån. 
Dom stack iallafall hål på eländet vilket inte kändes alls men att klämma var väldigt oskönt. 
Så fick jag ett plåster med sprit i och antibiotika och åka hem. 
Dom tog även en odling på innehållet så få se då vad det är. 
Nu har svullnaden gått ner något och det är inte lika smärtsamt om än ont och det har liksom skrumpnat lite 
Så det är la på rätt väg iallafall. 
Tack och lov för högerhanden behöver man. 

Bökigt som sjutton att fixa hästarna men dom ska ju ha sitt även om matten har ont i handen och med lite trix så blev det en ridtur idag också. 
Red tillsammans med en av hopptjejerna, jag Stråla och hon Hamrex. 
Vi testade hur Hamrex skulle ta sig an stockarna i skogen, om han skulle gilla det mer än banan. Och DET gjorde han. 
Han kastade sig friskt över stockar, ett litet kryss och även över alla pinnar på backen 😁
Stråla var även hon lite övertaggad så matten fick en åktur. Det var så jävla roligt att bara bränna på och busa. Jag tror att vi tyckte att det var lika kul alla fyra. 
Det blev en del "woooh" från båda ryttare. 
Efter sista stocken vi hoppade drog Stråla av en brall och drog iväg, mattes lösning var att släppa tyglarna och skratta. Bakom oss gjorde Hamrex detsamma. 
Skitkul ju! 
Det är så bäst att Stråla äntligen är en häst som jag både kan och känner mig trygg nog med att bränna på lite med. 
Dom där gigantiska smärtbockningarna hon gjorde satte djupa spår och så all problematik som efterföljde. 
Ibland kan jag tycka att det är lite pinsamt att hon är 12 år och vi inte har kommit längre än så här men vi har det vi har i bagaget som vi släpar runt på 
Finhästarna 💖



1 kommentar
Tiger

Jag vill OCKSÅ veta vad det är för spännande du plötsligt fick? Streptokocker? Nån kontaktreaktion?

BRA du for till läkarn asap då det var ont och svullnade upp! Inte normalt.

Heja för kräm och lindring, ja tack. :) Å heja Strålis och Hamrex, sprutti sprutti bang bang! :D