Stång

Zzzz vad jag är trött! Men idag har jag iaf varit ute i 5 timmar. Fan inte illa. Först en promenad med Ebba på en timme ungefär, sörjer att dom pajat våra fina ridvägar vid lilla sandtaget när dm tagit ner all skog och lämnat hur mycket bråte som helst över stigarna. Tragiskt.
Sen pysslat om alla hästarna och ridit Stråla lite. Red i hamnen, lilla skogsdungen som finns där är så bra för lite gymnastik innan vanliga skogarna tinar fram och så dressyrade vi lite på hamnplan. Jätteroligt.
Stråla tyckte det var jättejobbigt men kämpade på bra. Duktig tös
Så tramsigt att jag inte vågat prova stångbett förut, hon tivs ju superbra på det. Har visseligen haft kimblewiket men stång är ännu bättre.
Tog en liten sväng med shettisar och cykeln också, dom var ute med Ivan igår en sväng.
Jag och Stråla var ute med Leffe och hans medryttare en liten sväng igår. Det är så underbart när sommarens ridvägar börjar tina fram
 
Igår provade vi ett träns som jag köpte i Stockholm på second hand och konstaterade att Stråla nu har 7 träns. Det känns väldigt rimligt...
Men då kan vi iaf variera bett (ett bettlöst alternativ) hur man vill utan att behöva späna upp spännen och så. Ska bara köpe ett bett till också och ett par tyglar behövs. Eh.. 
0 kommentarer