Coolt

På lördag fick Stråla hoppa, utan någon på ryggen fick hon hoppa studs och sen ett hinder på ca 60 cm, typ ett stigsprång googlade jag mig till att jag gjorde.
Hon fick jobba ganska ordentligt, hålla tempo hoppa ordentligt, inget larv, och hon var jätteduktig. 
Stråla har nästan alltid vätskeansamlingar på kroppen, hon är ödemig, bullig, bubblig och så har hon sin ländrygg som också alltid är bullig pga skadan, mer eller mindre. Det intressanta är att efter hoppningen så har hon varit jättefin i kroppen. Knappt nå bubblig alls. 
Min enda slutsats är att hon verkligen fick igång HELA kroppen iom hoppa, det är ju rörelse och cirkulation som alla veterinärer och behandlare rekommenderar. Inte bara lunka utan rejält men säkert så fisrider jag ändå mest. (speciellt när jag haft så jobbigt att andas) 
Så nu tänkte jag att vi skulle försöka satsa på att hoppa en gång i veckan och se om det bara var en engångs grej eller om det kan vara tricket. 
 
Jättehärligt väder under helgen
 
 
Jag har även gjort en massa rabarbersaft, så sjukt gott, och en väldigt god rabarberpaj 
Finponnyn börjar redan gå ihop lite. Antar att lite rörelse är bättre än ingenting.
 
Idag blåste sommaren bort, det blev så satans kallt så vinterjackan åkte på igen men frös gjorde jag ändå. 
 
Det är mer tungt att leva än vad det är trevligt men man kan ju le lite och låtsas en stund. 
Hittade en hästsko som verkar vara väldigt väldigt gammal. Jag tänker låtsas att jag tror att den ska ge mig tur. 
Men egentligen så tror jag att jag inte är värd mer än detta. Uppenbarligen så är jag inte det 
1 kommentar
Tiger

Väldigt intressant med hoppningen och aktivering av hela kroppen. Så fint att Stråla visade sitt bästa och verkade tycka det var kul. :)

Intressant också med din djupvågsbehandling och din känsla efteråt. Hur kändes det några dagar senare?

Det om din själsliga smärta, åh, önskar så att jag kunde hjälpa dig, lyfta den, minska trycket. <3
Men tiden. Tiden.
Och JO,för satan, du förtjänar själslig ro, kärlek och livsglädje! Självklart!!! Liksom livet så kommer de nog inte samtidigt, men i perioder. Som solen. Ljuset. Gör det lättare.

Djur är underbara helare.

KRAM.

Svar: Ja det var intressant, kul vet jag inte, hon tycker att det är ganska onödigt att hoppa på bana, i skogen är kul.Ja det höll ändå i sig ett tag innan jag fick nt igen så det är bra. Kanske håller i sig ännu längre nästa gång.

Kram
Stjärnstrålar