Whaat

Alltså. Den där känslan känner jag igen. Den där känslan som kallas glad.. Där satt jag i bilen idag och kände att va fan, jag är ju glad.
Haft en skitbra semester, en underbar vecka tillsammans med bästis, sjukt bra sex igår kväll, kunnat vara utan värktabletter idag, min uråldriga hund äter visserligen ingenting och har kostat mig 9000 i veterinär räkningar som inte försäkringen tar (för att jag inte tala om allt jag köpt för att försöka få henne att äta) men alla prover är prima och förhoppningsvis så ska hon bli bra av en kortison kur, bra väder, jag har 19 dagar semester till att se fram emot, ett bra jobb som jag längtar till, en foderhäst på väg (hämtar honom på tisdag)
Så ja. Faktiskt glad även om jag såklart sörjer alla som jag har förlorat under våren, gråter lite då och då och är beredd på att mer skit kommer min väg närsom så är det så jäkla skönt att få ett litet andrum från den där jävla ångesten  
Den har förresten inte visat sitt fula tryne på typ två veckor kommer jag på nu. 
 
 
 Världens bästa Therese och hennes fina Smash 💖
 
Ebba som bara äter skinka, ost och leverpastej, utökade faktiskt sin meny idag med köttbullar och kalvsylta. Fiser så matten blir ihjälgasad men någon näring måste hon ju få i sig.
Vägrar exakt allt annat  äter inte ens kokt kyckling eller köttfärs, ingenting.
Ska nu få en kortison kur för smärtstillande och inflammation (infektion ??) s dämpande. Med hunger som biverkning. Så vi får väl hoppas på det dårå..
4 kommentarer
Ullis

Så härligt att läsa <3

Gibson ville inte äta ibland, då gav jag honom kortison (hade det alltid hemma, some left overs) och det ordnade alltid till sig efter det. Förmodligen nån inflammation i mag-/tarmregionen som blossade upp då och då. Det funkar ju sämre på gamla djur, så är det bara :( Hoppas det blir bättre!

Svar: Åh ja, jag hoppas verkligen det. Det är så frustrerande. Hon är ju så pigg i övrigt men hon kan ju inte svälta ihjäl.Hur fort märkte du förbättring på Gibson av kortisonet?
Stjärnstrålar

Therese

Vet du hur genuint jävla glad jag blir av att läsa det här!!
Så kul att höra att du kan få känna dig glad, att livet lättat nått för dig, det är du så värd! ❣️
Hoppas det håller i sig, inget mer elände för dig nu.
Du ska se att Ebba också börjar äta, låter ju positivt om kortisonen. Hoppas!

Storkram! 😊

Svar: Tack snälla <3Kram
Stjärnstrålar

Ann

Åååh <3 <3 Det är du värd!!

Svar: Tack <3
Stjärnstrålar

Ullis

Effekten kom direkt! Någon dag bara, så åt han igen och magont:et borta.

Är hon röntgad? Ultraljud? Så det inte finns någon tumör eller dylikt. Dricker hon mycket? Livmoderinflammation? De kan ju tappa aptiten pga ont i lederna, artros osv. men det brukar också bli bättre av kortison.. Hm, skumt!

Svar: Inte röntgad eller UL men alla undersökningar och prover är bra och hon är pigg och verkar inte ha ont eller så.Det är bara äta hon inte vill.
Livmodern iofs. Kanske kan vara en tanke.
Hon dricker som vanligt.
Stjärnstrålar