Många känslor

Lyckades vricka foten då jag gick en promenad med Hamrex igår,  på platta marken bara. Hatar mina värdelösa fotleder. Förra året vrickade jag ju den andra foten så jävla illa att den fortfarande gör svinont. Glad att det inte var samma  den smärtan vill jag inte ens tänka på.
Lite mindre svullen idag iallafall 
Det har varit skönt att ha den lindad.
 
Ebba har slutat äta helt, ska som sista försök öka kortisonet över helgen men idag fick hon lite diarré. 
Hon dricker iallafall och verkar inte må dåligt egentligen, det brukar inte gå att missa när hon mår dåligt. Hon vill bara inte äta. Jag antar att det är åldern som har kommit ikapp henne. 
Hon har även varit pigg tills igår, då var det som att det tvärvände. Ett tag trodde jag faktiskt att hon skulle somna in i min famn för hon var kall och still. 
Men så idag har hon varit lite piggare.
Jag VET att jag troligen drar det för långt men jag kan inte. Jag kan bara inte. Pallar inte ens tanken. Hoppas nästan att hon bara ska somna så att jag slipper.
Och för att förtydliga så hade jag självklart om jag hade trott att hon lider. Men det tror jag verkligen inte  
Det blev lite jobbigt med en diarré men jag har gett henne magmedicin och masserat och gett henne vätskeersättning och nån gelé med näring och hade hon haft ont så hade hon talat om det för mig.
Hon knatar runt på gården och ligger i en buske, och ligger i rabatten och ligger i gräset och så ligger hon i solen en stund innan hon kryper in under husvagnen. 
Och hon har mig och hon har Lilleman. 
Hoppet är det sista som lämnar människan.
 
 
 
Har ridit Hamrex en sväng idag. Han var jätteglad  nyfiken och söt. En riktig humörhöjare. 
Leffe och hans medryttare var med. Leffe huffade lite i värmen men Hamrex verkade helt obrydd av att det var 300 grader varmt. Efter ett tag satt jag som fastklistrad i svett. Barbacka
 
 
0 kommentarer