Söndag

Söthäst! 
 
Bra helg, händelserik, trevlig, fin, känns som att den varit jättelång också. 
 
Idag har jag iallafall pysslat om mina hästar ordentligt, pussat och krafsat hår och grejat och så en ridtur på söthästen ovan. Hon var väldigt fin i skritt och trav men ganska kantig i galoppen.
Masserade när vi kom hem och det är ganska mycket skrot i ländrygg och rumpa, får ta tag i att massera lite mer, jag får göra det jag kan, har inga pengar eftersom att jag åker iväg och förlustar mig hela tiden så då får jag väl knåda själv. 
Fått låna ett stångbett, har ju funderat länge länge på det men fick nu bara för mig att nu ska jag prova och vi gillar det jättemycket båda två. 
Jag har lite problem med att våga rida och att använda det rätt men när jag gör det så får jag väldigt bra resultat. 
Så det blir att inhandla stångbett såsmåningom. 
Det största problemet jag har är att jag håller så löst i tyglarna av rädsla för att göra fel så jag tappar dom med jämna mellanrum. 
 
Nu vill jag ha väck snön, bara bort. 
Brodd på asfalt ger mig ångest, inte trams ångest utan på riktigt, inte massivt men ändock. Inte bra, inte bra alls. 
 
Lång promenad med Ebba, tog dessutom dubbelt så lång tid som vanligt för det har ju tinat fram så vansinnigt mycket goda dofter 
Sniff sniff 
 
 
0 kommentarer