Svart

Pms eller någon höst depression eller en kombo men jag blev så jäkla låg igen. Det har väl aldrig riktigt blivit bra, bara bättre.
Det är så jobbigt att gå omkring och tänka svarta tankar och grina typ hela halva tiden förutom då man bara tänker "mäh" om allt.
 
Ingen tycker om mig, ingen prioterar just mig, jag blir bortglömd och undanskuffad och är inte ens värd ett sms eller ett besök och jag är så trött på att tjata på att folk ska umgås med mig, nån gång borde jag ju fatta att dom inte vill. Och nu ska Frej åka hem snart och jag har inte ens lyckats locka till mig sällskap med tanke om ridturer 
Och även de som faktiskt hör av sig varje dag får sin släng av sleven i mina svarta tankar och tyvärr ibland även utanför tankarna även om jag verkligen försöker låta bli för jag vet att dom kanske inte är sanna. Kanske var jag tvungen att slänga in för att det är just så det är. Kanske.. 
Och så grinar jag en skvätt och drar upp täcket till näsan och vill inte ens gå ut.
 
 
2 kommentarer
Tiger

Åhh jag tycker du är så modig och fin som vågar skriva det du känner och tänker. <3 Höstdepp eller PMS, det är skit att gå runt i sörja och vara ledsen och skör. Stor igenkänning på att "du inte vet om det är sanna tankar."

Har du kollat upp B12, D-vitamin, sköldkörteln? Vet din smärt-problematik och att du inte tänker så höga tankar om sjukvården och dess kompetens, men...

Kom en weekend till Tromsö!
Flyget Arctic Airlink går direkt Luleå-Tromsö på Fredag och en tillbaka vid lunch på Söndag! :)
Sök biljetter på Nextjets eller Arctic Airlinks hemsida googla! Ca 800 kr/väg. Tåg från Luleå och buss från Narvik är INTE billigare, men tar 12 timmar istället för 1...
Har inte några hästar här direkt men annat fint jag gärna visar dig! <3 Boende, mat och all underhållning lovar jag är alldeles graaaaatis! :D
Är ju dock bara att tajma in vädret i höstens Nordnorge, förstås.. men we fix!

Kram!

Svar: Åh! Fina du. Nu blev jag rörd så jag var tvungen grina igen. Ja alltså det vore helt underbart. Men jag har inte ens ditt telefonnummer. Tappade alla nummer när telefonen gick sönder. Men om du har mitt kan du väl höra av dig så kan vi planera ihop något.
Kram!
Stjärnstrålar

Ullis

Hög igenkänning.. Dock försöker jag jobba med att tänka just att "det är bara tankar". Men de är så jäkla giftiga! Sedan skall man veta att de flesta tyvärr har egen skit och liknande tankar att brottas med.. och ligger kanske under ett liknande täcke och snörvlar. Det är iallafall min erfarenhet när man väl vågar lyfta på locket och prata om det. Med det sagt - ta det inte personligt även om det känns personligt, och negativa tankar är just bara tankar utan komplett sanning. Eckhard Tolle (sorry eventuell felstavning) skriver om smärtkroppen. Mycket intressant! Jag försöker identifiera min smärtkropp och inte föda den. Den är ofta hungrig! Kram <3

Svar: Ja, oh ja, det vet jag det finns nog ingen människa som inte har något slags bagage eller skit som gror.Och just det att tankarna kanske inte är sanna, fast det gör dom ju inte mindre jobbigt. Att jag ändå tänker samma tankar om de som hör av sig varje dag säger ju ganska mycket, det är ju korkat att höra av sig till någon som man inte vill liksom, men ändå.
Jag ska kolla upp det där du tipsade om.
Kram
Stjärnstrålar