Var det där nödvändigt

Snöstorm igår. Alltså på riktigt snöSTORM. Fick promenera till hästarna pga 1,5 meter snö på gården 
Det var rent av svårt att gå pga blåsten samt såg INGENTING pga små vassa snöflingor som piskade i ögonen, AJ. 
Sen var det bara plumsa/skotta sig fram till hästarna, ge dom mat och se att dom var torra under sina täcken och kämpa sig hem igen. 
 
Nåväl. Idag har det då regnat lika mycket som det snöade igår vilket får mig att känna "var det där nödvändigt" om snön åtminstone fått ligga kvar men neeeeeej.
Nu är jag less, nu tar vi sommar och strandhäng istället. 
 
Det var en problematisk dag för många idag 
 
Gick iallafall att rida idag, inte igår av logiska orsaker, på en ganska stel kuse som tyvärr tyvärr blir stående hela helgen. Blä på det men matten måste försöka håva in lite kosing, så det är vad det är. 
Fin iallafall fast stel. Alla gångarter och ordentligt med stretch efteråt. 
 
 
Fick bita i det sura äpplet idag och ringa hälsocentralen och säga "hej, mitt underliv luktar surströmming" varpå dom sa "oj då måste vi plocka ut spiralen" 😥
Min spontana reaktion var "i helvete heller!!"
Har dom nu våldat in den så ska den ta mig fan sitta där också om jag så ska ruttna upp inifrån på köpet. 
Nu behövde det inte bli på varken ena eller andra viset utan jag fick stränga order om att komma in och kolla upp surströmmingsdoften per omgående och fick åka därifrån med lite medicin mot bacillusker. 
Så kan det vara... 
Det är tydligen en till eventuell nackdel med spiralen, att man kan bli känsligare för infektioner och jag är tydligen dessutom lite känslig för infektioner down under sen tidigare.  I våras fick jag sitta och häcka på akuten pga. (På order av läkare i might add) 
Mm. 
Kan knappt bärga mig för att få börja cacha in alla fördelar som skulle komma 😒
 
Ja ja jag veeet. Vem fan bryr sig. Jo jag, thats Who. 
 
0 kommentarer