Toppar och dalar

Det har verkligen varit en dag med djup dal och hög topp.
 
Katten på jobbet har liksom varit min arbetsuppgift, lite självpåtaget men även överlämnat av dom andra. Alla har ju förstås skött om honom men jag har väl haft ansvaret, tagit ansvaret, och varit den enda som engagerat mig i honom.
Nå hursom så upptäckte jag i söndags efter två veckors frånvaro på just den arbetsplatsen, att katten åt dåligt och hade en knöl i munnen. Så när jag kom tillbaka till jobbet i onsdags så åt han fortfarande dåligt och knölen var kvar så jag tog katten och åkte till veterinären som konstaterade att det var en bentumör i käken och inget kunde göras. Så idag följde jag honom på sin väg över regnbågsbron, han somnade lungt och fridfullt i min famn.
Vila i frid finaste Frasse
Gosevännen, så tomt det kommer bli utan honom.
Det var väldigt sorgligt och jag är faktiskt glad att jag fick vara själv med honom, jag tycker alltid att det känns bäst såna stunder, jag vill vara själv med djuret men även om det var och är sorgligt så känns det så väl när det är rätt.
 
När jag kom hem från jobbet kom Therese förbi och vi red en sväng i skogen tillsammans, hon på Frej och jag på Stråla. 
Men alltså fina häst!
 
 
Jag hade förväntat mig att Stråla skulle vara skitjobbig första gången med Frej om inte annat brunstig och dryg, men hon var så jäkla fin. Helt perfekt faktiskt. Lagom framåt och kändes skitfin i kroppen, snubblade inget när vi gick i skogen, bra kroppskontroll och traven, perfekt trav och galoppen. Vilken jävla galopp. Den var magisk.
Sååå, inga men från krachen igår iaf och kanske jag inte behöver bekymra mig över att hon är lite loj emellanåt heller. Hon är ju det.
Frej och Therese hade väl lite av samma kommunikationsproblem som han och jag brukar ha men annars skötte även han sig jättebra, det är en riktigt riktigt trevlig häst det där.
Så himla roligt att Therese kunde komma förbi och rida en sväng.
1 kommentar
Tiger

Högt och lågt. Så fint för djuret att det ändå var Du som fick följa med den sista gången.

Heja Stråla!