Massa mys och massa bilder

Hjärnan jiddrade så förbannat imorse så det var ingen idé att ens prova sova så jag tog en tidig morgontur med Stråla och vilken fin tur det blev. 
Perfekt väder och perfekt häst. Det var terapi och balsam för själen. 
Pigg och glad och dansade fram.
 
Sen tänkte jag ta Frej också men han sov när jag och Stråla kom tillbaka. 
Och han sov.
Och han sov.
Jag satte mig i hagen och väntade på att han skulle vakna 
Men han sov.
 
Jag hade trevligt sällskap och satt där en bra stund 
Stråla förste undan Smågnuttarna och ställde sig över mig 
Och föste bort småttingarna när dom försökte vara med 
 
Mys
Här skulle man kunna tro att Frej håller på att vakna. 
Det gjorde han inte, han somnade om. 
Efter typ en timme gick solen i moln och jag började frysa, tog en promenad med Ebba och när jag kom tillbaka så sov han... 
Då hade han sovit i över två timmar. 
Bäbishäst. 
Jag gav upp och åkte hem. 
 
Måste ta mig tid att bara hänga med hästarna mer. Umgås ju mycket med dom men det där hänget blir bortprioriterat. 
 
Tog ut Frejsing lite senare. Gick till ridbanan,longerade lite först, han är otroligt lyhörd och trevlig 
Alla gångarter. Red sen lite i skritt och trav på ridbanan. Gick bra. Stora framsteg. Han har dock jätte jätte svårt för vänster varv. Höger är som smör.
Men där också, återigen, när jag fått honom att sluta glo och föreslå att vi skulle gå DIT bort hela tiden, så är han otroligt lyhörd och trevlig från ryggen också. 
Kul kul 
 
 inget kickande idag. 
1 kommentar
Johanna

Vad snygg han är