Kraschlandning

Stråla tyckte att det var jäkligt onödigt att jobba på ridbanan när det är 100 grader varmt 
 
Tröttmössa. 
Hon är allmänt väldigt slö nu och har svällt i benen, hon brukar ju alltid bli det när det är varmt men funderar gör jag. 
Lite väl spänd i ryggen är hon och jag försöker få tag på någon som vill komma och behandla henne. Tills dess masserar jag själv och linimenterar. 
Hursom så jobbade hon bra iaf och ser inte konstig ut.
Först fick hon jobba i skritt över höga bommar, upphöjda på båda sidor. 
Sen galopp och sist la jag ner bommarna på ena sidan och flyttade isär dom lite så hon fick trava över. 
 
När hon skulle skritta över dom höga bommarna så började hon försöka trava mitt i en gång vilket resulterade i att hon fastnade med båda bakbenen i den tredje bommen och kraschlandade i den fjärde, med båda bakbenen bakom sig.
Det kändes ju inte så himla hälsosamt. Kanske därför hon kändes extra stel och lite öm i ryggen när vi kom hem. 
Kylde alla benen ordentligt och linimenterade hela överlinjen. 
2 kommentarer
Lena

Hur orkar DU i värmen? Jag vill helst bara vara i skuggan...

Svar: Ja helst rör jag mig ju inte mitt på dan men ibland så.
Stjärnstrålar

Ullis

Hallå, jag behandlar ju henne gärna om du vill! Trodde inte hon behövde nåt längre.. Säg till isf :)