Hoppsan

Förra helgen fyndade jag ett par ridbyxor av mitt favoritmärke Covalliero till halva priset på granngården och bara nån dag efter gick mina gamla sönder Ibland har man lite flyt Invigde dom nya idag och dom var perfekt.
 
Det blev två ridturer idag, först med Stråla en lite längre tur med mycket galopp. Hon var väldigt loj i början så jag var på henne att röra sig ordentligt, tyvärr kommer hon åt lite lite gräs under nedersta tråden i hagen och jag är rädd att det påverkar henne, desto viktigare att röra sig ordentligt då också. Trav och galopp skötte hon fint och höll igång bra. Rolig tur och vi blev lite svettiga båda två.
 
Sen en tur med Frej tillsammans med Helena och Leffe. Han hade mycket att titta på, stannade var femte meter och ville gå både lite hit och lite dit och lite allmänt vinglig. Bäbis. 
Skritt och trav, efter lite trav kom han igång, verkar som att han tyckte det var roligt. Mycket nöjd extramatte.
 

Ja jag frågade innan jag red över åkern. Det går en väg där, den syns bara inte just nu =)
 
 
 
Fick skicka meddelande till Frejs riktiga matte och tala om att hon har en hopphäst, han hoppade ut ur hagen idag minsann. Det kom en hund och skrämde honom och han skuttade typ 1 meter från stillastående. 
Hoppsan!
Synd att jag tycker att det är så läskigt att hoppa, men löshoppa lite måste vi nog ta och göra.
0 kommentarer