Grattis Victoria

Kronprinsessan Victoria fyller 40 år idag och hennes schema är fullspäckat. Jag tänker som alltid att jag är tacksam över att slippa leva hennes liv men börjar även fundera på hur det skulle vara om det hade varit så att kronprinsessan hade varit en person som jag. 
Hur hade det gått om hon hade varit extremt introvert? Hur hade det hanterats? Hade hon fått bita ihop och må dåligt? Troligtvis. 
Hur hade det varit om kronprinsessan hade haft värkproblem och kronisk trötthet? 
Det hade aldrig nånsin gått att stå sitta, gå en hel dag och vinka, le och vara "med" i huvudet, vara positiv och trevlig, hälsa och tomprata med massor av människor. 
Jag menar, de flesta kan ju ändå styra sina liv, välja ganska mycket men det känns som att kungligheter i stor utsträckning måste vara med på tillställningar hit och dit. Mer uppstyrt, inte så lätt att gå undan och vila. 
 
Nåja. Det funderar jag på idag. Fullständigt mardrömsscenario för min del, hoppas verkligen att prinsessan tycker att det är trevligt på riktigt. 
1 kommentar
Ullis

Vacker text. Tänkvärd <3