Superpärlan

Väldigt fint ridpass på Stråla idag. Få se nu, förra veckan hade vi ju en fin ridtur men hon har haft svårt att stretcha ryggen och jag har känt lite allmänt att det varit dags för behandling,  på tisdagen tog jag henne på lina och det såg inte bra ut, hon var allmänt knackig i bakkärran och galoppen funkade inte alls, vänster var extra dålig konstigt nog.
På onsdag kom Ulrica och behandlade henne. På torsdag promenerade Helena henne, fredag blev det vila för jag mådde skit,  lördag tog Helena henne i lina en kort sväng och söndag red hon men tyckte att hon hade känts väldigt knackig något bättre på slutet. 
 
Puh. Bla bla.
Nå idag gick vi till ridbanan jag och Stråla och hade ett superpass, hon var sjukt fin. Lite jobbigare för henne i vänster varv och högergaloppen blev mest bock och hopp men annars var hon superfin och vänstergaloppen satt som en smäck! 
Stretchade fint över ryggen efteråt också. 
Fina superpärlan. 
 
Hade sällskap på ridbanan som tyckte att jag hade fått mycket bättre sits, det var ju roligt att höra. 
 
Promenerade till hästarna tillsammans med Ebba. 
 
Att umgås med djuren är iallafall väldigt väldigt bra ångesthantering. 
Även målandet är bra, det här pepparkakshuset blev klart för en stund sen, jag är rätt nöjd förutom att mitt första försök till bakgrund inte blev helt lyckad. 
 
Nattjobb hela veckan nu och dom har skaffat en liten valp, jamen herredumilde tid vilket gosefnuff.
 
  
 
Och här är Leffe ute och luffar på egna äventyr. 
 
 
Imorgon måste jag försöka reda lite i den ena delen som triggar ångesten. Sänd alla era goda tankar åt mig är ni snälla. Jag vill verkligen fortsätta på den här vägen, det får inte sluta redan nu, inte så här. 
 
 
4 kommentarer
Ullis

All styrka till dig!

Tiger

Sänder massa god energi din väg!

Therese

Hoppas det löser sig på bästa sättet så du får bli goa och glada linda igen

Linnea

Kram och massa goda tankar!