Ångesthantering

Ångesten höll på att ta över totalt igår, hela kroppen i fullständigt krisläge. Det som var räddningen var nog dels att jag var på jobbet så jag var tvungen att skärpa till mig samt att jag hittade en väldigt bra sida på nätet.
http://www.angest-stockholm.se/?page_id=18
 
Speciellt det här hjälpte väldigt bra:

Frågor som kan hjälpa

  • Vilka bevis har jag för att det jag tänker är sant?
  • Kan det finnas någon annan förklaring utom den jag antar?
  • Kan detta vara min egen tolkning, utifrån min egen oro?
  • Vad är det värsta som kan hända?
  • Vad är det bästa som kan hända?
  • Vad är det mest realistiska?
  • Om det värsta händer, hur kan jag hantera det?
  • Är det möjligt att min rädsla förstorar upp detta?
  • Är det verkligen så viktigt att hela min framtid vilar på vad som händer?
  • Är jag 100% säker på att detta kommer få så katastrofala konsekvenser?
  • Hur många gånger har jag tänkt så här egentligen?
  • Hur många gånger har mina tankar visat sig vara sanna?
  • Drar jag förhastade slutsatser utifrån de känslor som dominerar mig just nu?
  • Bara för att jag känner på ett visst sätt, är det ett bevis på att det nödvändigtvis måste vara så?
  • Vad kan jag göra just nu för att må lite bättre?
Och yogaandas. Sidan rekommenderar att andas i fyrkant vilket egentligen är ganska likt att yogaandas. 
 
 
Idag är det något bättre, inte bra men bättre. 
 
 
Ebba den lilla mattegrisen bäddar alltid i mina smutsiga kläder när jag är borta mycket. 💜
 
3 kommentarer
Tiger

<3

Ullis

JÄKLIGT bra frågor! <3

Ann

Kram <3