En till dag

En väldigt skön dag, kom hem från jobbet vid 8,30 vackert väder, kallt som sjutton
Slöat mest hela dagen, en promenad med Ebba men det var för kallt för henne, sovit gudomligt bra på jobbet och det var så skönt att ha en slapp dag som inte är en totaltutmattadsovaheladagen dag. Lyssnat på podd och kollat på Youtube, fastnat för Simon Gärdenfors (serietecknare, rappare, ståuppare mm) och hans podd Arkiv samtal, börjat från början och han startade podden 2012 så det finns en hel del avsnitt att lyssna på.
Tror att han kan vara ganska svårsmält om man inte "känner" honom, bara googlar lite på måfå så gör inte det 😁
Det är så jäkla nördigt vilket jag tycker är underbart. Jag har ingen aning om vad dom pratar om många gånger, har ingen aning om vilka hans gäster är, är inte ett dugg intresserad av rapp, tycker att hans serier är rätt kassa men det är bara så sjukt mysigt att lyssna på och resulterar ofta i googlade, så nu vet jag mer om obskyra serietecknare och svenska rappare än jag nånsin trodde jag skulle vilja veta 😁
 
Bla bla, yada yada. 
 
 
 Sen gick jag till ridbanan med Leffe och Stråla och hade lite, eh, fri lek i snöre kanske man kan kalla det hela
 
 
Sprutt och sprätt. Det var samma lika i båda varven I might add, men det blev bara bilder i vänter varv.
 
0 kommentarer