En fin helg blev det

Det har varit en trött helg och en kropp som har gjor så in i helvete ont men jag har visst lyckats bra med att vila och at röra mig bra och haft sinnesfrid så nu är jag relativt pigg och kroppen mår något bättre.
Igår var jag så skruttig så jag pallade inte rida så jag tog en cykeltur med Stråla istället vilket var toppen både för henne och för mig, det är svårt att promenera nu då jag tydligen spänner mig för att det är halt och kan vara halt och det är knöligt och det sista jag vill är att ramla eller att vricka foten igen (den värker btw nå vansinnigt) så jag får bara mer ont av att promenera. Men på cykeln fick jag igång kroppen och flåset på ett bra sätt.
Det är ganska cool känsla när man har så in i helvete ont och hela kroppen liksom krampar, stelt och jävligt och så får man igång den och det bara lättar. Det är så himla skönt.
Och Strålan fick springa på fritt och var piggelin.
 
Lagade en massa gudomligt god mat också, jag är faktiskt sjukt bra på att laga mat.
Det är fisksoppa fyi.
 
En massa slappande och mysande
 
Idag blev det en ridtur i månskenet. Väntade med flit tills det blev ganska sent, jag gillar inte helger när det är fint väder, ja jag gillar att det är fint väder men då helt plötsligt ska varenda kotte vara ute, alla som inte ids vara ute om det blåser eller kanske regnar lite ska genast ut med skotrar och pulkor och traktorer och whatnot och då tycker jag att ´passar det inte annars, då kan ni fan hålla er inne nu också så en annan som kämpar på i alla väder får vara ifred.´
Inte för att Stråla bryr sig om whatnot men jag tycker att det är skönast att vara ensam, jag min häst och enstaka tapper hundägare, thats the shit. 
Så det är härligt med vinter och snö framförallt
Stjärnorna gnistra och glimma. Alla sova i enslig gård djupt under midnattstimma. Månen vandrar sin tysta ban, snön lyser vit på fur och gran, snön lyser vit på taken.
Det är underbart.
 
Det blev mycket trav idag och en hel del galopp så fröken blev ganska svettig. Fin tjej, och go. 
0 kommentarer