Sladdriga fotleder

Jag var lite arg på min nya telefon igår för att den tog helt vansinnigt dåliga bilder men idag har den presterat något bättre. 
Jag och Stråla tog en sväng runt stora sandaget
 
Jag kunde inte alls rida idag, lustigt det där, i helgen kände jag mig som ett proffs, idag... not så mutch. 
Fel nr 1: Sadeln, jag har ja aldrig riktigt kommit överens med sadeln och speciellt inte på Stråla som är så bred.
Fel nr 2: Oskodda ridbyxor i sadeln när jag vant mig vid helskodda = Gled omkring som en tvål på såpat golv
Fel nr 3: Ont i överallt. 
 
Det blev iaf en tur med mycket galopp och jag fick kämpa med att träna på att inte kasta fram överkroppen i galoppen, speciellt i fattningarna. Gick bättre och bättre med Monicas ord i huvudet. 
Stråla var pigg och framåt och valde själv att springa på emmelanåt. Hon blev rejält svettig.
Rolig tur iaf, fin häst och kanonväder.
 
Sen var det dags för första yogan på evigheter och HERREGUD så stel människa. en mycket trevligt att det är igång igen.
 
Sen efter middagen så hade jag så ont så Frej fick vila. Bara mys i hagen med pojkarna på kvällen.
 
Hade fudering på en kvällspromenad men
Jag halkade i en hundbajs häromdagen och vrickade foten, samma fot som jag vrickade till förrförra veckan och redan var ond, jag har överanstängt den lite nu också. Sååå
Jag har så sjukt sladdriga fotleder, jag vrickar fötterna jämt. Jämt jämt. Går på platta marken och tjoff så viker sig en fot, det brukar göra jävulkst ont ett tag men gå över ganska omgående men inte nu. 
 
Imorgon ska Frej iaf få en tur. Stråla ska få röra sig utan ryttare på något vis.
1 kommentar
Tiger

Läckra bilder. Så fint att du har det fint.

Lätt att stuka fötterna? Been there, done that...
Utslitna ledband i fotlederna! Balansplatta och tips på rehab finns på nätet, alt prata med sjukgymnast! :)

Svar: Ah, ja det kanske hade varit en idé, inte ens tänkt på att det kanske går att fixa då jag haft så sen högstadiet.
Stjärnstrålar