Rätt bra ändå

Bra dag idag och nu är jag ledig helgen efter 7 arbetsdagar. Sen jobbar jag bara måndagkväll+sovande jour och så ledig från tisdag kl 8 till på lördag tack så mycket.
Så ja, rätt fin dag trots låg emellanåt men inte konstant. 
 
Stråla tyckte att jag var dödligt tråkig som än en gång drog med henne ner till hamnen för att lyfta på benen i den mini lilla skogsdungen som tinat fram där.
Du kan gå själv runt träden sa hon och blev tvärtjurig. Jävla meningslöst påhitt liksom, bara snurra runt träden, då kan man väl lika gärna stanna kvar där man stod från början.
Bah humbug!
Allmänt låg energi på henne och jag blev lite irriterad på det, på hemvägen mötte vi en annan häst med extremt hög energinivå som slog följe hem till oss för lite terapi och jag klappade lite på Stråla och tänkte att nog är det rätt skönt med en Ferdinand ändå.
 
Har även ägnat mig åt paj och målarbok. Mysigt, länge sen jag kände mig inspirerad i målandet, har kluddat på lite här och lite där men idag fick jag feeling igen. Kul.
 
 
 
Och mest glad är jag för att Helena är tillbaka efter 4 veckors frånvaro, som vi har saknat henne. 
0 kommentarer