Ännu bättre

Åh, idag har jag hämtat hem ett lass hö och sen körde Ivan fram traktorn så att jag kunde skotta skit i skopan,
 
 
det är så lång väg till gödselstacken och uppför och blött och snö och jävligt så man orkar verkligen inte gå många vändor, speciellt inte med kärran full i blöt skit, huff och puff, men med skopan framkörd så fick jag rengjort i ligghallen ordentligt, det blir ju så sunkigt där inne nu när det är så här blött ute och jag har dessutom varit dålig och inte riktigt orkat hålla efter, mockat såklart och hållt rent gubevars, min tolerans för sunk i hästarnas ligghall är LÅG men nu är det tipp topp och fullt med fluffigt spån och det är så vansinnigt tillfredställande.
Fick även bort en massa skit ur hagen och det känns fint.
 
Sen en jätterolig ridtur på Stråla. Jag var så slut i kroppen efter allt skottande och bärande så jag kände verkligen inte för barbacka eller jobb vid hand så jag drog på sadeln, det gick fint, ingen åverkan på såret efteråt men jag tror inte sadelgjorden bör vara på varje dag ännu.
 
 
Hursom så var fröken superfin, härlig energi och vilja och faktiskt helt perfekt, jag började längta efter nästa ridpass redan innan jag klivit av. Kul kul kul.

Längtar till ridbanan tinar fram så vi kan börja använda den igen. 
Och skogen, framförallt skogen. 
 
Sen hem och duscha och byta om så var det fest för hästfolket här i byn, mitt introverta jag hade ingen lust att gå men tänkte att jag nog bör göra det och det var riktigt trevligt, men nog så högljutt på slutet och fulla människor är verkligen drygt när man själv inte är en av dom, så skönt att fara och natta hästarna och sen åka hem och grisa ner sig i soffan.
 
Jag vann skitkastar tävlingen btw, och stega 14 meter tävlingen. 
 
Planen för morgondagen är: Ingenting.
0 kommentarer