Måndag

Idag var Stråla mycket bättre. Troligen igår också då Helena hade hand om henne och tyckte att hon verkat ganska okej.
Det är magen som strulat, magsmärtor är inte att leka med. Musklerna har varit spända som sjutton och hovarna ömma. 
Kanske skulle skicka iväg det där PSSM provet snart. Det känns exakt som Mayan. 
Torsdag och fredag var hon väldigt påverkad och det tog mig ända till fredag innan jag insåg att det var magen och kunde klämma i henne lite quick fix. 
 
Mycket bättre idag som dagt och vi tog en lång promenad i skogen där det tydligen härjade orienterare
Stråla var mycket skeptisk till detta. Ingen som frågat henne om lov att ränna i våran skog liksom. 
 
Imorgon ska jag nog prova rida lite enligt planen om hon fortsatt verkar okej. För musklarna känns det bra om vi kunde komma igång igen.
 
Annars har jag varit lite hängig som alltid en ledig dag efter mycket jobb. Mest slappat och kollat på The Walking dead. 
Men jag förstår inte varför jag inte kan titta på varesig film eller serier på kvällarna. Bara om jag slöar på dagen har jag ro till det. 
Bah!
 
0 kommentarer