Fredag

Jag begraver mig i jobb. Dels för att slippa tänka på allt och för att gömma mig från sorgen och förtvivlan. Men även för att kanske få någon rätsida på ekonomin. Jag vet att ekonomin har varit ett ständigt gnissel men efter hela soppan med Rino så är det ren katastrof. Total katastrof. 
Jag ska aldrig mer vara fodervärd. Om man iaf äger hästen så har man ju oftast ett bättre ekonomiskt skydd. Det känns dock vidrigt att tänka på pengar i allt. 
 
Nu är jag ledig i 3 dagar vilket känns skönt. Jag önskar bara att jag kunde klara av att vara ledig med kvalité, att även hjärnan kunde vila lite.
 
På tal om jobb så kommer jag att få ett nytt uppdrag som känns väldigt roligt. Eller roligt, lite sorgligt är det allt men när situationen är som den är så känns det roligt att få det som uppdrag så att säga.
Det kommer att innebära att jobba vaken natt vilket jag har önskat mig i många många år. Jag vill dock verkligen inte sluta på mitt nuvarande som jag älskar men en kombo av dom två kommer bli helt perfekt tror jag. Vaken natt kommer även att generera några extra slantar vilket är välkommet.
 
Stråla är inte bra i sina knän men det orkar jag knappt tänka på just nu. 
Hon ska iaf få vila lite nu och så får vi se om vi eventuelt måste in på kliniken.
1 kommentar
Lena

Håller med, att vara fodervärd är ingen hit...P:s ägare har gått bort, har ingen aning om vad som händer nu...