Tänkte skriva torsdag men det är ju bara onsdag

 
Man blir dock jäkligt snurrig i hatten av att jobba natt, speciellt när det blir så här hattiga dagar som jag haft nu, jag har ingen aning om vad det är för dag eller vad klockan kan tänkas vara, typ nånsin.
Igår tog jag hästarna direkt efter jobbet, skönt att hinna med medans det är ljust och så hade vi inplanerat akupunktur.
När jag kom till hästarna så hade Stråla väldigt ont i magen, jag fick knappt massera, hon blev skitsur och sparkade lite för att säja åt mig att låta bli, superspänd, liksom ihålig, som en trumma. Öm i ryggen var hon också och allmänt inte på topp. Tog henne på ängen för en galoppfattning på lina för att släppa nån prutt var tanken. Ingen prutt men galopp blev det, jäklar vad hon galopperade, och bockade och sparkade bakut och sen när jag väl fick stopp på henne var hon helprillig och var med i luften än på backen, hon stegrade och sparkade bakut när jag ledde iväg henne, väldigt uppe i varv men när hon såg Andrea så somnade hon nästan omgående. 
Snacka om att veta vad som är på gång. 
Hon var supernöjd med behandlingen och släppte en massa fisar. 
 
Senare på kvällen var hon bättre i magen.
 
Idag mådde hon mycket bättre, gladare utrålning än hon haft på länge, såg riktigt pigg ut och var inte alls öm i ryggen och mycket mycket bättre i magen, inte bra men bättre. Så vi tog en ridtur.
Mysig tur i kanonväder, gick i skogen och lyfte på benen tog 2 galopper, första gjorde hon en superfin fattning och galopperade sen lungt och prydligt andra galoppen gjorde hon en fantastisk fattning och galopperade sen med sån power att jag inte höll på att kunna sitta kvar. Framåtbjudning och rörelse genom hela kroppen.
Jätteroligt.
Hon verkade väldigt nöjd efteråt.
 
Ha ha, oj vad många bilder det blev, jag som avskyr när folk lägger upp massor med likadana bilder, men hon är så söt så skitsamma.
 
Mysig promenad med Ebba har jag också sysselsatt mig med
 
Och även Leffe har fått aktivera sig, gick en promenad i skogen först, pigg och glad gubbe, sen på lina en stund men han kan knappt bete sig, Stolle!
Väldigt fin när han väl beter sig iaf, han sprang sig svettig tom, det var inte tanken men okej...
 
Stolle!
 
 
Fin!
 
Kolla rumpan, och då har han en väldigt väldigt tanig rumpa nr han inte använder den. Bara aktivera magmusklerna lite också.
 
När han galopperade som en stolle på lina och tydligen inte hade några problem alls med att göra galoppfattningar så fick jag ju en tanke i huvudet. Testa uppsuttet liksom. 
Ja, vi får väl se.
 
Häromdan gjorde jag klart en bild som jag påbörjade när Therese var här i våras, länge sen alltså. Blev rätt nöjd faktiskt. Bara ena sidan av ett dubbeluppslag så vi får väl se om andra sidan också tar ett halvår eller mer.
 
0 kommentarer