Söndag

Desto mer produktiv dag idag, mått betydligt bättre, hämtat hö och storstädat ligghallen, dom häckar så mycket där inne så det blir så vansinnigt grisigt. Visst är det bra att dom trivs men alltså nog kan väl hästar vara UTE, jag tror dom är mer inne än om dom stått på stall. Jag har nu stängt för eftersom jag har kalkat ordentligt och måste köpa spån innan jag kan släppa in dom igen, Leffe står utanför och sörjer. Tror jag skulle behöva stänga igen under dagarna, det är ju inte ens dåligt väder så dom behöver stå där inne och hagen är mestadels torr nu. Bah!
 
Sen tog vi en tur med cykeln, en lite längre sväng blev det och kanske lite för mycket för Leffe, Stråla var superpigg iaf. Det blev lite trav för dom också mest för att det var så jobbigt för mig att cykla sakta i djup sand, lättare med lite fart.
 
Målat färdigt bilden men ja. Jag tycker den är fin men inte så här fotograferad.
Med och utan blixt, det är silverglitter i manen på båda hästarna och den stora hästens ögon är blå. Äh, hur sjutton fotar man en bild så det syns hur den ser ut?
0 kommentarer