Mysdag, målarböcker och mannen

Ja se det blev en riktigt mysig dag, bra natt om än lite långtråkig och lite trött, fast bara lite trött. Fantastiskt väder, strålande sol då jag körde hemåt så det kändes allt konstigt att gå och lägga sig men då hade jag hunnit bli jäkligt trött och inget skulle ha blivit trevligt om jag inte fick vila först.
Att sova förbi soliga morgnar är inga som helst problem, men att gå och lägga sig mitt i, det tar emot. 
Nu är det ju ändå ljust så pass länge att jag hann suga åt mig de sista solstrålarna för dagen
Blev en liten tur på Leffe med Stråla som handhäst. Han var så nedrans pigg och gick med öronen spikade hela tiden, småskyggade för saker och ting så jag fick sitta och fnissa åt honomoch var allmänt glad och kändes riktigt fin.
Tänk så många gånger som jag har räknat bort honom och nu bjuder han på fina ridpass igen. Det trodde jag aldrig.
Fina gubben.
Jo jag vet att han har fula fötter, väntar på att hovslagaren ska höra av sig...
Funderar lite om att sko honom igen men samtidigt tror jag det är rätt bra för honom att gå barfota, han rör sig också superbra förutom på grus och problemet är ju att vi måste passera en bit grus innan vi tar oss nånstans (leder honom förstås förbi gruset) han rids inte så ofta att jag ser att det är ett klart behov med skor förrän isen kommer så jag funderar på tofflor. 
Hm..
 
Nå, supermysig tur iaf. Sån fröjd och glädje att få sitta på han rygg igen.
 
Mannen
 
 
Sen har jag ägnat mig åt extremt god mat, lite målande fast kroppen ville inte riktigt så jag bäddade ner mig i soffan istället, med Ebba och Lilleman och var helt avslappnad i både kropp och knopp och såg tom en hel film (hur underbart?) Lets be cops, jag tyckte att den var riktigt rolig faktiskt. 
 
 
Oftast när jag målar så vill jag spendera tid med en fin bild och göra den fin med mestadels träpennor (mina älskade Polycromos liksom), bli nöjd och få till färger och så
typ den här, är inte supernöjd, ganska mycket slarv i den men den är slutförd iaf vilket de flesta av mina bilder inte är. 
 
Den här har jag gjort för länge sen och är riktigt nöjd med
 Fågeln tror jag att jag har visat tidigare
 
Nu blev det många bilder
 
 
men ibland så är det så skönt och roligt att bara kludda på med FÄRG utan att tänka, jag har länge sökt en barnmålarbok som jag känt var något för mig så jag blev så glad när jag fann en på Dollarstore som passar mig perfekt
Det är dessutom bara en bild per blad så man kan go nuts med tuchpennor, mera FÄRG.
 
Har fått hem Lena Furbergs fantastiska "Måla Hästar", bilderna är helt magiska, makalöst vackra jag vet inte hur jag ska våga ge mig på dom. 
Just do it kanske..
Toppen där också att det är kraftiga lösa blad så man inte behöver bekymra sig om att förstöra något på nån baksida.
 
Så trots att jag gett mig själv målarboksförsbud så har jag "råkat"! köpa 2 till och snart kommer min favorit målarboksgörerska, vad sjutton heter det??? Johanna Basford ut med en julmålarbok. Hur ska det gå att motstå?!?
1 kommentar
Ann

Fina Leffe <3
Och fina bilder, det är så roligt när du visar dom!