En helg i ett liv

Varför ska man bry sig så om vad andra tycker? Det har ju blivit bättre med åren men ändå gnager det ibland. 
Just nu försöker jag skita i det för jag mådde jävligt bra av det. 
 
Så förutom sjukt bakis i går så har jag haft en riktigt bra helg. Ja se. Jösses då
Me 
 
Red lektion för Anke Baktus igår, jäkligt ofokuserad i hjärnan pga omständigheter och alkohol men de gick bra, Stråla var jättefin och jag lyckades nog get my shit together iaf. En instruktös som såg väldigt bra både vad häst och ryttare behövde och jag gillade väldigt att hon såg på en gång när Stråla behövde en paus och när det faktiskt räckte, Stråla är inte en häst man ska pressa för mycket, lite måste hon puschas men inte pressas över vad hon orkar. 
Nöjd iaf och jag kommer nog vara med om hon kommer hit igen. 
 
Idag tog vi en längre tur i skogen, mest skritt men lite trav och en galopp också. Kändes riktigt fin i kroppen.
Väldigt pigg vad hon och gick och letade saker att glo på och på hemvägen hade hon slappnat av och skrittade på långa tyglar när plösligt! DA DAMM!!
En sopsäck! Mitt i skogen. Jag trodde häst skulle få en hjärtinfarkt. Hon började svettas och hjärtat bankade så jag nästan hoppade där uppe på. 
Sötfröken. 
Det är liksom allt. Fullständigt skräckslagen och hon vänder sig om, blir stel, svettig och hjärtat hoppar. Det var allt.
Älskade häst.
 
0 kommentarer