Vad kan det vara?

Alla proverna som ditriktaren tog kom tillbaka bra så vad fan ÄR det då?
Hon har svällt i benen igen men ödemet under magen är bättre. Blev jätteflåsig och rödögd av att gå ett varv och springa ett i gången hos veterinären. Inte okej.
Mycket mystiskt.
Dom fann lite slem i luftvägarna som dom ska skicka iväg på odling. Mycket mycket kränkt häst över att få en slang med kamera nerkörd i näsan. Glad över fin djursjukvårdare som förstod sig på Strålas känslor och beteende. Annars har dom ibland haft lite problem med just den biten på den kliniken kan jag tycka. Det har gapats och skrikits och slagits på hästar som har protesterat men det har blivit mycket bättre generellt över åren. 
Faktiskt väldigt nöjd överlag med dagens besök och grudliga undersökning. Fast det hade varit fint om vi funnit något svar också, det är ju bra att alla prover är bra men nånting är det ju. 
 
Fick en annan medicin för magen ifall det är det, det kan tydligen också ge ödem. Ska ge henne den i fortsättningen, inte nödvändigtvis året runt men iaf på hösten. 
Dom tog PPID prover så låt oss be till gudarna (ha!!! dom jävlarna) att det inte är PPID. 
 
Även om det är extremt underordnat Strålas måeende så är det fatiskt överjävligt att det händer just nu. Precis som jag faktiskt börjar få ordning på ekonim igen som varit i total kris efter Rino och just nu när har en resa inplanerad.
Resan står kvar, jag ska åka ner och lämnar Stråla i Helenas trygga händer. Ivan tittar till henne dagligen och Lena står på jourlistan. Kanske Ullis också vill vara på jourlistan ifall Helena behöver stöd och assistans om det händer något? 
 
Blir hon akut jättedålig så får jag väl åka hem men som det är nu har jag gjort det jag kan och gör ändå ingen nytta hemma, jag får bara magsår av allt oroande.
 
Skithäst, bli frisk nu
 
Veterinären tyckte att hon var i ganska okej hull, lite tjock men inte så farligt och det får man nästan vara nöjd med när det gäller fröken matvrak som vilat i 2 månader. 
 
Svarat lite på era fina fina kommentarer. TACK för att ni tänker och hejjar på oss. Kärlek till er!!
1 kommentar
Ullis

Självklart är jag med på akutlista!! Skall ut till dina trakter på tisdag, så jag kan svänga förbi där vid 9 eller 14-tiden om det behövs?

Svar: Ja det vore ju toppen.
Stjärnstrålar