Bästa hovslagaren

Fick ett sms från Helena igår att Stråla hade en tappsko så jag smsade hovslagaren som svarade på två minuter att han kunde komma imorgon, idag alltså. Hur toppen?!?
Det var ändå i princip dags, mer dags för vissa än för andra så han tog alla på en gång. Gjorde om lite med både Strålas och Rinos fötter.
Så 5 timmar häst på förmiddan, sen pila in till stan på thaimassage. Men för i helvete vilken plåga. Det var värsta gången hittils. Så jävla ont. Ungefär exakt överallt. 
Det är dessutom no mercy när man gnyr och försöker krypa av bordet, öjligtvis när jag hoppade högt och ylade att hon lättade något på trycket.
Ack så välbehövligt jag har verkligen inte skött om mig själv de senaste månaderna. Inte alls. 
Några snabba ärenden på storheden och hem och krascha i soffan, somande innan jag låg ner, sov ca 3 timmar och vaknade och kände mig fullständigt överkörd. Svinont i huvudet och totalt groggy.
Gav mig iaf iväg till hästarna igen och kvicknade till något i friska luften och med hjälp av lite piller.
Så blev det en promenad med Ebba och Rino och en skritt tur med Stråla. 
Stråla verkade gilla sina nya fötter och powerwalkade som aldrig förr. Jäkligt skönt att bli av med brodden också. Jag får massiv ångest av brodd på afalt.
 
8 timmar häst sammanlagt. 
 
 
 
2 kommentarer
Ullis

Fint att du tagit hand om DIG också! Du dricker förhoppningsvis mkt vatten efter massagen? Kram från Halmstadtravet!

Lena

Ja han är verkligen toppen, jag fick ett sms där han undrade om han kan sko mina på fredag...alltså jag hade inte ens hunnit kontakta honom! :)