Baciller

Jävlar vilken bacillskräck jag har fått. Sitter på en hc i jobbet och en person här bredvid sitter och hostar och snörvlar och jag får panik.
Jag kan inte bli sjuk igen. Det GÅR inte. 

Sen kan jag inte riktigt låta bli att fundera på om folk har för lite att göra. Jag hörde vad den hostande personen sa till sköterskan "jag är förkyld och det blev värre igår och idag" man far väl för sjutton inte in akut för en förkylning. Eller tanten som har klåda på benen. Jaha. 
Kanske inte så jäkla konstigt att folk som verkligen behöver hjälp inte blir tagna på allvar då det finns en sjuhelsikes massa puckon som gnäller över bagateller. 

Det är samma variant av nötter som gör att det kostar 200 spänn att ringa och rådfråga veterinär. 

Man söker inte akut vård om det inte är akut. Och om man är förkyld så håller man sig hemma och sprider inte runt sina baciller.


2 kommentarer
Tiger

Jaaa, man undrar ju. Förstår sig inte på en viss typ av människa, får de för lite uppmärksamhet så de istället stjälper hela systemet?

Det är OKEJ att vara less på allt! Skit kommer, och fina saker med!

Kanske några bilder å filmer från kursen ev inspirerar mer tankar till ett ev inlägg. Vem vet? :)

Ullis

AMEN.