Taggad

Hi hi
Nu har jag pennornas Rolls-Royce. Skulle egentligen ha fått dom när jag fyller år men jag var så ivrig att jag fick dom redan nu. Nu kan jag ju vara sjuk i några veckor veckor till 
 
Fantastiskt vårväder har det varit idag, det har inte droppat från taken, det har runnit. Gick en rejäl promenad med båda skruttisarna och var blöt halvvägs upp mot knäna sen. Plaskblöt.
Inte bra underlag för Strålas kropp nu när det går igenom så, tungt och ostadigt, men det fryser snart på igen. 
 
För 3 år sen igår blev Lilleman påkörd första gången, då var det närmare -25 där uppe i Siknäs,
Fy fan vad vi har varit med om mycket skit dom här 3 åren. Är det 7 års olycka eller vad är det frågan om? 
 
Nåväl. Promenad var det ja. Med dricka paus och lite mys
 
Mys i hagen också. Jag älskar verkligen den här tiden. När man kan stå i hagen och borsta i solen. Klias och mysa och karva bort hår. 
Mars, April och Maj är mina favorit månader.  
 
Vansinnigt ridsugen också. Och när en blir sån då kan en bli lite benägen till självplågeri. 
Tittade häromdagen på filmerna från ridlägret.
Fina fina Carambo. Och HOPPA! Woho vad roligt. Måste komma igång att hoppa med Strålan mer, nyttigt för pållen också.
 
 
 
 
 
Nä nu jäklar är jag taggad. Kom igen hästarna!! 
3 kommentarer
Karoline

Nu blev jag banne mig avundsjuk, jäklar vilka pennor du fick!

Men gud, jag har helt missat vem som blivit påkörd och hur det gick till :( Så hemskt!

Svar: Eller hur =) Jag är nästan avundsjuk på mig själv. Ha ha.
Min katt Lilleman, han har blivit påkörd två gånger, första gången blev han förlamad i bakdelen, bara mjukdelsskador tack och lov så han blev frisk igen. Men så blev han påkörd igen och fick inre skador samt ett trasigt knä. Piggade på sig bra men efter nån månad blev han jättedålig och då visade det sig att han även hade fått diafragmabråck så han hade en massa organ runt lungorna. Konstigt att han alls levde sa veterinären. Så det blev operation där han svävade mellan liv och död ett tag men han överlevde det med och mår fint nu. Lite krattig i knät som han skadade men han lever vilket är ett under. Han har averkat många av sina 9 liv en katten.
Stjärnstrålar

Karoline

Nämen lillen då, vilken otrolig kämpe <3

Svar: Ja det är han verkligen. Innan han kom till mig har han också varit med om tråkigheter. Mager, ihoptovad och livrädd för folk.
Stjärnstrålar

Karoline

Å stackare, tur att han fick komma till dig <3