Taxen

Så himla trevlig sovmorgon blev det inte, ont i magen (jäkla menshelvete) och Ebba var bökig och orolig, hon löper så kanske det var mensvärk där också. Vi fick iaf en mysig och lugn vilostund senare på dagen.
Det var mysigt trots att jag fick ligga med halva röven utanför soffan och med benet på soffbordet för att Ebban låg så mysigt på min plats i soffan med huvudet på min bröstkorg. Gick bra att sova så också, med benet på bordet.
 
Red ett pass på ridbanan i afton väldigt duktig tjej, jobbade på bra, lite jobbigt i vänster varv och speciellt öppna i vänster. 
Efteråt for vi en extra sväng i skogen för lite galopp, den där jävla galoppen bara låser sig på banan, i mitt huvud, nu är det ju BARA där problemet sitter. Det är som fan så svårt det ska vara att bli av med sånt där. Jag vågar inte ens försöka för att jag är rädd att det ska bli fel, jag vågar inte ens testa för att jag är orolig för att jag ska spänna mig och för att det ska bli kaos. Vi kan ju, hur svårt ska det vara. Dagens ursäkt i min hjärna var mina nya ridbyxor som är sjukt halkiga, så jag tänkte mig att jag skulle tappa balansen och störa henne. Jag är inte rädd mer som i rädd för att hon ska bocka, bara rädd för att det inte ska gå bra. 
Jag tror jag behver lite proffshjälp igen.
Galopp ute gick hur fint som helst, superfin galopp.
 
Alltså, vem behöver åka till Gröna Lund? Här får man både en rolig åktur och lustiga husetpeglar på hemmaplan. 
 
Tog Rinon med cykeln en lite längre sväng, pigg och glad kille men vilket mygghelvete. 
Det är vansinnigt mycket mygg i år och dom är överallt hela tiden, det går inte att komma undan dom nånstans vilket är extremt ovanligt. I skogen är det nästintill olidligt och jag drar mig för att promenera i skogen, det går liksom inte då måste man ha högre fart så man hinner undan. 
Tvi sjutton!
 
 
2 kommentarer
Ullis

Jo, både mygg och fästingar.. Ett riktigt djur-år!! Nu har Gibson haft två fästingar till på sig, och jag kan inte längre skylla på Dalarna.. Uääk!

Synd på galoppen på ridplan, men jag känner igen det där.. För min del känns det som att det inte finns tillräckligt med plats liksom. Som att jag stör mer än inverkar. Handlar nog om träning och vana också - vi är ju betydligt mer vana att rida i skogen!

Ang. Ebba och löpning - där har du ju anledningen till att hon mått sämre!! Mina föräldrars hund (13 år) är halvdöd numer kring löp, det verkar ta extremt mkt på henne :( Förra löpet åkte vi till vet med henne, bara för att ta en massa (dyra) prover och konstatera att hon är frisk! Det enda min mamma fick till råd är att smörja Leyas näsa med olja, så den inte blir så torr när hon ligger och "snorkar" samt hässjar mer än vanligt. Det var dyra 2000 kronor brukar vi skämta ;)


Svar: Tvi sjutton! Fästingar vill vi verkligen inte ha.
Ja, jag brukar ofta önska att vi haft lite större ridbana, större yta att styra på.

Ja kanske. Säkert delvis iaf men ont i kroppen har hon definitivt.
Stjärnstrålar

Divorce your horse

Men gud så söt hund!!! :D

Svar: Ja visst är hon =)
Stjärnstrålar