Intressant

Eh. Tur att jag redan har 3 hästar för mycket
http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=960672
Men fiiiiin  och namnet, alltså. 
Tänk att vissa hästar gör en pirrig bara så där, det finns så många fina fina och så finns det dom där speciella.
 
Det är så intressant med annonser, hur folk formulerar sig och vilka bilder dom väljer att lägga upp samt prissättning. Prissättning tycker jag är väldigt intressant, hästar som för mig ser väldigt likvärdiga ut, beskrivs på liknande sätt, samma ålderskategori, samma utbildningsgrad osv osv, kan variera mellan 20 och 80 tusen. 
 
Och nordsvenskar, mellan 8 (vad är det för fel på den?) och 75 tusen. 75. 
75 tusen!! Skiter den guld eller??
Groteskt fet var den också så man kanske får fång på köpet.
Oh nu var jag elak.
 
 
Fötterna
 
Vilken vacker, PRE/ardenner
 
 
 
 
 
 
Angående avdelning intressant:
Igår var jag och tittade på dressyrtävlingar och tänkte att jag kanske ska sluta noja över mina hästar som rör sig galet mycket bättre än ungefär hälften av hästarna på tävlingen. Rörelsestörningar javisst. Det var några som jag tänkte att dom borde få nån slags tillsägelse för oren häst men inte.
Sen var det ryttaren som försökte gräva sig genom revbenen på hästen med sporrarna, seriöst, jag har aldrig sett något värre, inte för att hästen gick fram ändå, placerad blev dom dessutom. Ungefär där försvann mitt hopp för dressyrtävlingar.
Överlag en hel del hackande, spända hästar, slitande i munnar. Ja. Traditionell ridning som är så accepterat. 
Men så var det några fina harmoniska också, och gott om vackra hästar förstås.
 
Nja, jag fortsätter nog nojja och vara rädd om mina hästar. 
 
 
 
 
 
Åh dilemma och grublerier. Hjärta hjärna hjärta. 
 
2 kommentarer
Linnea

Åh jisses vad fet nordisen var! 😱 frej ligger ju i lä alla gånger. Men 75?! De måste ha skrivit fel!
Ja det är himla tråkigt att se hur den traditionella ridningen accepteras rakt av. Många gånger handlar det om ren och skär djurmisshandel.. Och som du skriver, vissa ekipage är inte ens rena i gångarterna men det är inget problem. Sorgligt.

Svar: Eller hur, en nolla för mycket.Ja verkligen, det är helt sjukt.
Stjärnstrålar

Ann

ååh många fina finns det. <3

Svar: Ja verkligen.
Stjärnstrålar