Happy happy b-day!!

Idag fyller världens bästa skithäst 10 år! 
Det är helt sjukt att mattes lilla bäbis är 10 år. Att vi har hängt i hop i 10 år. 10!!!
 
 
 
 
Första gången jag "red"
Vild och galen 
 
Tror det var 3:e gången jag körde henne, körde henne hemifrån till betet. Lika vild och galen.
 
2:a gången jag red blev innomhus, det gick fint att ratta omkring inomhus.
 
 
Stråla fick åka på utbildning i körningen till Strosien och även vara på uppfostringsanstalt i några månader. Ett halvår bodde hon hemifrån i Siknäs och Storsien. 
På vintern innan hon fyllde 4.
 
Pappa Bergakungs vackra rumpa
 
5:e gången jag red for vi ut i skogen själva.
3.e gången promenerade Therese brevid oss och 4;e gången red jag på gården.
 
 
På besök i Bensbyn hos Lena och Baycon
 
Och Zorro <3
 
Ett annat besök i Bensbyn
 
 
En ridtur tillsammans med Therese och Leffe
 
På besök i Siknäs, på tur med Dagg och Ida
 
Svettigt värre
 
 
Första gången i ett ridhus, hon försökte komma åt den vackra hästen bakom speglarna men den försvann bara när hon närmade sig.
Tror det var den här turen hon ramlade då vi skulle över en plogvall och fastnade, kom inte upp men låg bara och väntade tills jag fått lös selen och sa åt henne att kliva upp.
Underbara kloka fina häst!!
Saknar den där grimman, den åt hon upp.
 
På gång igen efter att ha varit konvalcent från ryggskadan då hon bockat så matten blev riktigt ridrädd, på henne. Därav fegsnöret också. Så jävla nervös men det gick. 
Fröken fuxöra
 
I Kalix ridhus och tömkörde innan vi flyttade tillbaka till Brändön igen.
 
På besök i Bensbyn igen
 
Trasigt bakknä
 
I ridhuset på Öbacka, på gång igen efter knä konvalecens
 
Första we träningen
 
Andra we träningen
 
Therese och Turbo var på besök
 
Den här sommaren var hon på topp
 
We i Råne
Lite munmassage
 
Vi förlorade våran Mayan och livet blev allmänt svårt
 
 
Pay and WE
Festis kom
 
 
Sen förlorade vi honom också
 
 
Åkte till Therese i Skellefteå
 
 
 
 
Fick dubbla kot och karpalledsinflammationer pga IR EMS.
 
 
På gång igen
 
 
 
Jahapp, några utavalde delar av Strålas liv, så mycket vi har hunnit med. Om nu nån annan än jag själv ids se på alla bilderna och tycker att det är roligt. 
 
Min fina fantastiska allra bästa. Som jag har tillverkat helt själv liksom.
6 kommentarer
Therese

Grattis Stråla! <3
Kul att se alla bilder och minnas allt!
Sen vilket fantastiskt jobb du har gjort med henne och fortfarande gör. Ger henne allt du kan och ger aldrig upp. Bra kämpat båda två! <3

Svar: Kul att du tyckte det. Stråla och jag tackar så mycket för dom fina orden.
Stjärnstrålar

Ann

Fina Stråla! Grattis!

Svar: Stråla tackar!
Stjärnstrålar

Ullis

Jag som knappt varit med alls nånting, blev JÄTTEGLAD över denna walk längs Memory Lane. Så fina bilder och fina minnen tillsammans! Tycker hon klär bättre i klippt man :) Kram till er båda!! <3

Svar: Vad roligt. Jag tycker också det men det tog över ett år innan jag vågade sätta saxen i manen, sen är jag ju tyvärr inte så mycket för att frisera och hålla på.Kram!
Stjärnstrålar

Tiger

Stort Grattis till Stråla, och till Dig för en fin häst och till Henne för att ha dig som matte! :D

Svar: Stråla och jag tackar och bockar.
Stjärnstrålar

Lena

Grattis till Stråla! Underbar bildkavalkad.....å underbara Zorro <3

Svar: Stråla tackar! Finfarbrorn.
Stjärnstrålar

Johanna

Grattis Stråla!