Bären

Ibland ska man visst ha lite flyt. Allmänt bra dag, mått rätt normalt idag, lite tråkigt att det ska ta mer än halva semesterveckan att bli folk igen bara.
Åkte på hööks rean och sökte regntäcken, speciellt Rino behöver nytt täcke, velade i säkert 20 minuter, plockade åt mig ett täcke som inte var på rea, la tillbaks det, grävde i rea korgen igen, tog ett annat täcke som inte var på rea, grävde i korgen och for hem utan täcke, när jag kom hem ser jag på FB att en bekant säljer täcken så fick jag mig två stycken täcken trots allt, billigare än på hööks. Happy day liksom. 
Däremot så köpte jag kläder åt mig själv på hööks, ingenting till hästarna, say whaaat!?!?
Plockade åt mig ett träns som jag la tillbaka, tittade knappt på schabraken för även om jag hade kunnat så behöver jag inget. Men det blev 3 tröjor och en jacka. Väldigt behövligt.
 
Så har jag fått en ny målarbok också, en som jag suktat efter men jag har gett mig själv köpstopp i den kategorin, jag behöver ingenting. Men det var en vänlig själ som inte gillade boken så då fick jag den.
Påbörjade lite i den och blev så löjligt nöjd med bären.
 
Nu är jag bara rädd att förstöra resten av bilden 
 
På kvällen avtog regnet (seriöst, regn, igen, jävlaskitsommar, igen) och jag och Stråla, tokpigga stolleStråla tog en ridtur. 
Hon var rädd för jäklart ALLT. Höll på att hoppa i diket för att gräset lagt sig så det var annorlunda mot det andra gräset. Alltså hallå. 
Oh, en vattenpöl, oh en sten, oh ett träd, en till vattenpöl, GRÄS!!!, vattenpöl, plast, oh en sten mer plast!!
Det är verkligen inte Stråla. Ibland kan hon söka saker saker att kika på men hon brukar inte reagera så att man nästan sitter löst hela tiden, jag brukar alltid kunna avstyra när jag känner var hon tänker kika på. Mystiskt.
Framåt var hon också, red en rejäl runda och travade massor och galopperade en del, hon blev inte svettig, knappt varm och slog inte av på takten, pigg ändå in i mål.
Kan det verkligen vara så att hon bara har kondis och energi? Jag börjar såklart genast fundera på vad som är fel, om vi måste åka till veterinären omedelbums eller bara genast och på en gång.
Kanske jag kan ha lite is i magen och se varthän det barkar
Förutom diverse dikeskänningar och hjärnbryderier så var det en väldigt fin ridtur. Hon känns ju superfin iaf.
1 kommentar
Ullis

Kanske energifylld av det lilla gräs hon får? Påminner om mina syskonbarn när de ätit socker ;)

Svar: Det är mycket möjligt och också en tanke jag hade, hon gick i Rinos hage igår, där jag inte trodde hon skulle finna att äta men det gjorde hon ju förstås, kan vara det som for i skallen och hon äter ju växter som hon inte borde också, giftiga växter, växter som "hästar inte tycker om för att dom smakar illa" smaskar hon glatt i sig. Lite pruttig var hon också vilket hon aldrig brukar vara. Så kanske svaret är där.
Stjärnstrålar