Bassetbomb!

Vilken fin dag! Den började dock med väckning kl 8, efter 3 timmars sömn för att Rino var på rymmen. Varför är det alltid konvalecenterna som är på rymmen och härjar? Gah! 
Nå det hade inte gått nån nöd på honom så matten somnade om, och somnade om rejält, vaknade kl 12.40 och kl 13 skulle jag egentligen vara i Kalix. Funderade på att strunta i det men åkte ändå och det är ja så himla glad för.
4,5 timmar umgänge med 14 fantastiska bassethound och deras människor. 
Som jag älskar den här rasen och så otroligt trevligt det är med deras ägare, vi trivs så fint i hop allaihopa och våra basseträffar är alltid så roliga. 
Ebba älskar det förstås, hon är i sitt esse. Äldst och piggast, som alltid, det är ALLTID hon som håller igång hela träffen, hon som är snärtigast i steget på promenader. 13 år gammal, äldst och piggast. Min älskade älskade hund. 
Full rulle på tant
14 bassets i Norr, helt underbart. När jag skaffade Ebba fanns det inte så många här uppe.
 
Måhända detta är fadern till min framtida hund? 
Dålig bild på henne men detta är modern iaf. Den framtida modern. Så får vi väl se hur det blir med det...
 
Tjejgänget
 
Ebba Lissie och Snorkfröken
 
Ut på promenad
 
Trött Lissie
 
 
När jag kom hem tog jag och Stråla en jättefin tur, hon var så trevlig och vädret var toppen. Vi var ute 1.5 timme, ganska lugn tur i men alla gångarter hanns med. Väldigt kravfritt men hon jobbade på bra och var väldigt lyhörd.
Min fina fina tös. 
 
 
Tankar på Rino kommer och går men en stund med honom i hagen och man blir bara glad. Fina killen. Orkar inte läsa på om hans diagnos, det lilla jag läst är bara nattsvart så jag tänker för en gångs skull inte göra det, inte läsa, inte gräva ner mig. En dag i taget. Imorgon blir det specialskor på.
 
0 kommentarer